از سوی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس:

فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس در ماه محرم اعلام شد

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۰۸:۲۹:۱۳
کد خبر: ۸۹۲۹۵۸
فعالیت‌های سازمان فرهنگی شهرداری بندرعباس در ماه محرم اعلام شد
هم‌زمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع)، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با اجرای برنامه‌های فرهنگی در نقاط مختلف شهر ایام محرم و صفر را به سوگ می‌نشیند.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس، بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در راستای اعتلای فرهنگ عاشورایی به‌ویژه در میان نسل جوان اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه‌هایی به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کرده است.

الیاس محسنی افزود: مهم‌ترین اهداف موردنظر ما در اجرای این ویژه‌برنامه‌ها معرفی و اعتلای فرهنگ عاشورایی با محوریت سبک زندگی امام حسین (ع)، تکریم شعائر و معارف اسلامی، هویت افزایی دینی و انقلابی شهروندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان در مناسبت انسان‌ساز عاشورای حسینی است.

وی ادامه داد: اجرای این ویژه‌برنامه‌ها با تأکید بر جلوه‌های قیام حسینی و اعتلای فرهنگ عاشورای در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهیل اجرای برنامه‌های مردمی در ماه‌های محرم و صفر و تعامل و مشارکت با هیئت‌های مذهبی صورت می‌گیرد.

محسنی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با همکاری انجمن تعزیه‌خوانی بندرعباس ویژه‌برنامه شمیم محرم ۹۸ را در آستانه ماه محرم آغاز کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس در برپایی مراسم سوگواری این ایام در شهر با هیئت‌ها و تکایا مختلف همکاری دارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد : افزایش سطح باورهای دینی و اعتقادی و هم‌چنین یادآوری و بازگویی قیام عظیم عاشورا از اهداف اجرایی برنامه‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس به شمار می‌رود.

وی در پایان با تأکید بر انجام فضاسازی های متناسب با ایام محرم و صفر در شهر بندرعباس تصریح کرد: تلاش ما این است تا با برگزاری مراسم فرهنگی در شأن و جایگاه سرور و سالار شهیدان با موضوع محرم در تمامی هیئت‌ها سطح شهر فضای معنوی پرباری را برای شهروندان فراهم کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز