شهردار بندرعباس:

«محرم» یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است

۱۳۹۸/۰۶/۱۱ - ۱۱:۲۷:۳۱
کد خبر: ۸۹۳۱۱۴
«محرم» یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است
شهردار بندرعباس گفت: ماه«محرم»، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، عباس امینی‌زاده با تسلیت ایام سوگواری محرم، اظهار کرد: با نیم‌نگاهی به تاریخ ملت‌ها و اقوام در جای‌‌جای جهان پهناور، مشاهده می‌شود که مردم هر دیار دارای سنت‌ها و باورهای ملی و دینی خاص خود بوده و با عمل به آن هویت و شناسنامه ملی و مذهبی خود را رقم می‌زنند.

وی افزود: محرم، ماه خون و شهادت، ماه عزا و ماتم بی‌کران شیعه‌ی داغدار غم سیدالشهدا(ع)، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه قیام و بیداری و یادآور بزرگترین حماسه و دلخراش‌ترین مصیبت تاریخ بشریت است.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه اگر چه قرن ها از حادثه کربلا می گذرد اما واقعه عاشورا هنوز زنده است و جان ها همچنان شیفته‌ی پیام کربلاست، خاطرنشان کرد: «محرم»، ماهی است که در آن سرور و سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خویش در مقابل ظلم و ستم و بی‌عدالتی، مکتب انسان‌ساز و جاودانی بنام عاشورا را بنیان نهاد و درس حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی را به همه شیعیان و آزادگان عالم و نسل های تاریخ آموخت.

امینی‌زاده بیان کرد: ماه محرم زیباترین جلوه ایثار و مسلمانان آغاز شده و می‌توان با الگوگیری از این حرکت بزرگ، درس صبر، تعهد و آزادگی را در مکتب انسان‌سازی عاشورا مرور می کنند.

وی گفت: هر روز این ماه، فرصت بی‌نظیری برای تفکر در ماهیت قیامی است که بقای دین مبین اسلام را تضمین کرده و کامل ترین نمونه تقابل کفر و ایمان و مبارزه حق، علیه باطل است.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: واقعه عاشورا یک رویداد ساده در بستر تاریخ نیست، بلکه برای تمام انسان‌های آزاده دانشگاهی است که ذلت‌ گریزی، ستم‌‌ستیزی و حمایت از دین و پایبندی به آداب و اصول اخلاقی را در تاثیرگذار ترین شکل ممکن تدریس می‌کند.

امینی‌زاده اضافه کرد: بدون شک امروزه ایستادگی آزادی خواهان جهان برابر نظام سلطه و قدرت های استکباری تنها به تاسی از فرهنگ عاشورایی قوت گرفته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز