در بنادر جزیره قشم:

رشد ۱۳,۵ درصدی جابجایی کالا

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۱۱:۵۲:۳۴
کد خبر: ۹۰۷۳۱۱
در دوره زمانی شش ماه نخست امسال، ۳,۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر جزیره قشم تخلیه بارگیری شد و ترابری ایمن دریایی شماری افزون بر ۷.۱ میلیون نفرسفر نیز به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، "علی اشتری" مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن تشریح آمار عملکرد این مجموعه در نیمه نخست نخست سال ۹۸، اظهار داشت: در این دوره زمانی، سه میلیون و ۵۰۷هزار و ۳۸۰ تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با سال گذشته، افزایش ۱۳,۵ درصدی داشته است. 

وی افزود: از مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری کالا، سه میلیون و ۴۳۲ هزار و ۶۵۵ تن مربوط به کالای غیر نفتی و ۷۴ هزار و ۷۲۵تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات بیش از ۱۶۷هزار تن کالا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از صادرات و واردات حدود ۱۶۷ هزارو ۸۶۱ تن کالای غیر نفتی در بنادر این جزیره سخن به میان آورد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱۸ هزارو ۹۹۹ تن کالای صادراتی و ۴۸هزار و ۸۶۲ تن محموله وارداتی، جابجا شد.

اشتری حجم عملیات کابوتاژ(کران بری) کالاهای غیرنفتی را نیز رقمی افزون بر ۳,۲میلیون تن اعلام کرد.

ترابری ۷,۱میلیون نفر سفر طی شش ماه اخیر

این مقام مسئول همچنین به کارنامه فعالیت های مسافری دریایی در جزیره قشم نیز اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال، ترابری ایمن هفت میلیون و ۱۷۶ هزارو ۸۰۳ نفرسفر به ثبت رسید.

تخلیه و بارگیری ۳۳۰۰ TEU کانتینر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از ابتدای سال ۹۸ تا آغاز مهرماه جاری، ۳هزار و۳۶۵ TEU کانتینر در بنادر بهمن و کاوه تخلیه و بارگیری شد.

نظر شما