رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان:

رفتار جانبدارانه از سوی متولیان اجرا و برگزاری انتخابات ممنوع است/اصل بی طرفی در انتخابات باید رعایت شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۸:۳۳:۴۴
کد خبر: ۹۱۲۹۱۵
رفتار جانبدارانه از سوی متولیان اجرا و برگزاری انتخابات ممنوع است/اصل بی طرفی در انتخابات باید رعایت شود
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و رئیس ستاد انتخابات استان هرمزگان گفت: متولیان برگزاری انتخابات در استان حق ندارند رفتاری از آنها سر بزند که از آن بوی جانبداری از کاندیدای خاصی استشمام شود و رفتار جانبدارانه متولیان در روند برگزاری انتخابات ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ دکتر سعید ناجی در جلسه ستاد انتخابات حوزه شرق استان هرمزگان که در شهرستان سیریک برگزار شد، افزود: مسئولیت برگزاری انتخابات امانت بزرگی است که مسیرش تنها از کانال رفتار غیر جانبدارانه و بی طرفی عبور می کند و این امر باید همواره مد نظر عوامل اجرایی برگزاری انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در مسیر بی طرفی و امانتداری متولیان برگزاری انتخابات، نفع و رضایت مردم را بدنبال دارد، بیان کرد: قرار گرفتن در موضع امانتداری به عنوان اصل مهم برگزاری انتخابات، موجب می شود تا فرمانداران بتوانند تمامی سوالات و مطالبات را پاسخگو باشند و هیچ شک و شبهه ای در روند برگزاری ایجاد نشود.

ناجی تاکید کرد: فرمانداران باید علاوه بر حفظ امانت در برگزاری انتخابات باید سلامت، صحت و اصل بی طرفی را نیز رعایت کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه نقش فرمانداران در برگزاری انتخابات بسیار با اهمیت است، افزود: نقش و مسئولیت فرمانداران تنها آغاز و راه اندازی انتخابات نیست بلکه باید مقدمات قبل، روند اجرا و پس از انتخابات را مدیریت و به درستی برای رسیدن به نتیجه مطلوب که همان برگزاری انتخابات با شکوه و مشارکت حداکثری است هدایت کنند.

ناجی با بیان اینکه مشارکت حداکثری نتیجه مطابق با خواسته اکثر مردم را به دنبال دارد، افزود: اینکه تمامی شخصیت های مهم کشور بر مشارکت حداکثری مردم تاکید دارند به این دلیل است که مشارکت حداکثری مردم، نتیجه مطابق با رای اکثریت جامعه را در پی دارد و این وظیفه فرمانداران و بخشداران است که این مهم را برای مردم توضیح و تشریح کنند.

وی تاکید کرد: چنانچه سطح مشارکت در انتخابات  پایین باشد نتیجه آرا با خواسته اکثریت جامعه منطبق نخواهد بود  و مردم باید از این امر آگاه شوند و بدانند که باید با حضور پرشور سرنوشت خود را پای صندوق‌های رای رقم بزنند.

ناجی با اشاره به اینکه باید از افراد مجرب و متعهد در روند اجرایی انتخابات استفاده کرد، بیان کرد: فرمانداران در انتخاب مجریان برگزاری انتخابات باید از افراد توانمند و کارآمد بهره بگیرند.

وی با تاکید بر نیاز تعامل میان هیئت اجرایی و نظارت ، گفت: به منظور برگزاری انتخابات شفاف باید تعامل خوبی میان هئیت اجرایی و نظارت ایجاد شود و هیئت نظارت در جریان روند برگزاری قرار گیرند تا از بروز هر گونه شائبه ای جلوگیری شود.

 

نظر شما