معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان:

برگزاری جلسه تشکیل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی رودان

۱۳۹۸/۰۷/۲۵ - ۰۹:۲۵:۱۰
کد خبر: ۹۱۲۹۳۸
برگزاری جلسه تشکیل صندوق حمایت ازتوسعه بخش کشاورزی رودان
جلسه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان رودان با حضور مهندس شهرزاد، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان؛ شهرزاد گفت: تاسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان رودان گامی مهم و اساسی برای رونق بخشیدن به بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی افزود: یکی از مزایای راه اندازی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، پرداخت وام به بهره برداران با کارمزد پایین است و با توجه به اینکه بانک‌ها وام‌هایی با درصد سود بالا اعطا می‌کنند این موضوع بسیار با اهمیت خواهد بود و صندوق بعد از تشکیل و انتخاب اعضا می‌تواند فعالیت خودرا در ارائه وپرداخت تسهیلات با نرخ ارزان و قرض الحسنه به کشاورزان شروع کند.

شهرزاد با توجه به اینکه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از دو بخش خصوصی و دولتی تشکیل شده گفت: سهم آورده بهره برداران و کشاورزان در این صندوق ۵۱ درصد و سهم دولت ۴۹ درصد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه پرداخت سریع و آسان تسهیلات ارزان قیمت به اعضا، مدیریت بهینه تسهیلات بخش کشاورزی و تأمین مالی در بخش نهاده‌ها و خرید توافقی از دیگر مزایای راه اندازی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی است، گفت: صندوق توسعه بخش کشاورزی که مستقل و مردمی است با برنامه ریزی خوب هیات مدیره می‌تواند عملکرد موفقی داشته باشد و اعتماد بهره برداران و کشاورزان به صندوق بهترین سرمایه برای آن محسوب خواهد شد.

 

نظر شما