رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان:

شهرستان سیریک، پایلوت طراحی و گلدوزی استان می شود

۱۳۹۸/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۶:۴۳
کد خبر: ۹۱۳۷۲۹
شهرستان سیریک، پایلوت طراحی و گلدوزی استان می شود
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در سفر به شهرستان سیریک گفت : این شهرستان بزودی به عنوان پایلوت طراحی و گلدوزی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ خلیل قاسمی در بازدید از کارگاه های طراحی و گلدوزی خانگی در این شهرستان از همراهی بانوان در خصوص حفظ لباس محلی و ترویج آن تقدیر و تشکر به عمل آورد.

وی افزود : یکی از راهکاری های حفظ این سنت ها در درجه اول حمایت از کارگاههای مشاغل خانگی است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان خاطر نشان کرد : بانوان در این شهرستان با طراحی الگو با ایده خودشان لباس ها را طراحی می کنند .

قاسمی تاکید کرد : تا پیش از این لباس های محلی بانوان بلوچ از کشورهای حاشیه خلیج فارس به این منطقه وارد می شد که با توجه به کارگاه های که در این شهرستان قرار دارد نیاز جامعه محلی این شهرستان و استان را مرتفع خواهد کرد.

وی گفت : یکی از مزایای دوخت این لباس ها در کارگاههای خانگی و عرضه آن در بازار جلوگیری از خروج ارز و صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس می باشد.

قاسمی همچنین در این سفر از طرح تولید انواع پشتی و بالشتک طبی که با اشتغال بیش از یازده نفر و با سرمایه گذاری چهل و یک میلیارد و سیصد میلیون ریال بود بازدید به عمل آورد.

شایان ذکر است این سفر با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری هرمزگان ، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان و هیئت رئیسه اتاق اصناف مرکز استان انجام شد .

 

نظر شما