مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان :

عزم جدی هرمزگان برای پایتختی کتاب

۱۳۹۸/۰۹/۰۹ - ۰۹:۰۹:۲۶
کد خبر: ۹۲۹۷۵۳
عزم جدی هرمزگان برای پایتختی کتاب
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان : عزم هرمزگان برای رسیدن به پایتختی کتاب کشور جدی و استوار است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رضا کمالی زرکانی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پایتخت کتاب گفت : انتخاب یک استان به عنوان پایتخت کتاب کشور چندین سال است که آغاز شده و در گذشته استان هایی همچون یزد ، بوشهر و ... به این جایگاه دست یافته اند و هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت های موجود و اراده قوی مسئولان و شهروندان می تواند به  این مهم دست یابد.

وی به  مجموعه  فعالیت های مورد نظر برای پایتختی کتاب اشاره کرد و افزود : پایتخت کتاب شامل مجموعه فعالیت هایی می شود که در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی ، مطالعه و مهیا کردن زیرساخت های مورد نیاز صورت می گیرد که پس از ارزیابی این فعالیت ها ،شاخص ترین استان بعنوان پایتخت کتاب کشور معرفی می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد : این فعالیت ها شامل برگزاری نمایشگاه های مختلف کتاب ، اهدای کتاب ، ایجاد ایستگاه های مطالعه ، ساخت المان های مناسب کتاب در اماکن عمومی ، چاپ کتاب ، حمایت از نویسندگان ، شناسایی و تجلیل از مولفان، نشست ها و کارگاه های مطالعه ، گسترش کتابفروشی ها و ... می باشد.

کمالی زرکانی به نقش ارگان ها و سازمان های مختلف در محقق شدن این جایگاه پرداخت و گفت : رسیدن به این جایگاه مهم نیازمند عزم جدی در همه بخش های استان می باشد و جا دارد از فریدون همتی استاندار هرمزگان که دستور اکید برای عملیاتی شدن این پروژه را صادر کرده اند تشکر نمایم.

وی اضافه کرد : نقش شهرداری ها در ایجاد زیرساخت های موجود و ساخت المان های مناسب با فرهنگ مطالعه در اماکن عمومی و ایجاد ایستگاه های مطالعه در پارک و ناوگان حمل و نقل عمومی شهر و ... بسیار حائز اهمیت است و همچنین دستگاه های فرهنگی استان نیز در راس برنامه های این پروژه عظیم قرار دارند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دبیر پایتخت کتاب استان یادآور شد : تاکنون چندین نشست در سطوح مختلف با ادارات و سازمان های مختلف ، فعالان حوزه کتاب و مطالعه ، هنرمندان ، اصحاب رسانه و ... برگزار شده است و امیدوارم با عزم جدی که وجود دارد به این جایگاه دست یابیم.

زرکانی به دیگر طرح های مرتبط با این پروژه اشاره کرد و بیان داشت : طرح روستاهای دوستدار کتاب و... باشگاه های کتابخوانی از دیگر برنامه های حوزه ترویج فرهنگ مطالعه است که روستاهای دارای این ظرفیت شناسایی شده اند و جام باشگاه های کتابخوانی نیز در همه شهرهای هرمزگان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز