رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

هرمزگان به شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی پیوست

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۰۸:۴۴:۵۸
کد خبر: ۹۳۱۳۲۸
هرمزگان به شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی پیوست
دفتر شبکه جهانی آموزش و پژوهش های علمی (یوسرن) در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آغاز بکار کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به آغاز بکار دفتر یوسرن در مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: این شبکه با هدف گسترش آموزش و پژوهش های علمی در اواخر سال 2015 فعالیت خود را آغاز کرد.

دکتر حسین فرشیدی افزود: یوسرن با هدف گسترش آموزش و پژوهش علمیِ اخلاق محور و بشر دوستانه و در نهایت پیشرفت علم برای اهداف غیرنظامی و مصالح عمومی در تمام رشته های علمی در دنیا ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: اجرای پروژه های علمی، بین المللی، بین رشته ای و ایجاد بستری برای ارتباط بهتر میان پژوهشگران جوان و دانشمندان مجرب در تمام دنیا از برنامه های پیش روی این شبکه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی هرمزگان با اشاره به نقش سایر رشته ها در کنار رشته های پزشکی تصریح کرد: واقعیت بر این است سایر رشته ها شامل فیزیک و ریاضیات با رشته های پزشکی و علوم پایه ارتباط دارند و باید مرز بین رشته های مختلف از بین برود.

دکتر فرشیدی اظهار کرد: مرز میان دانشمندان، پژوهشگران و دانشجویان باعث عدم گسترش ارتباطات علمی می شود؛ لذا با تفاهمنامه ای که با دفتر مرکزی شبکه یوسرن انعقاد کردیم، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز به این شبکه جهانی پیوست.

دکتر نیما رضایی موسس شبکه جهانی یوسرن گفت: 5 سال پیش این ایده در ذهنم شکل گرفت که از بستر فضای مجازی برای علم بدون مرز استفاده کنم و این پروزه بزرگ آموزشی و پژوهشی از آنجا رقم خورد.

دکتر رضایی بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر از 90 کشور دنیا در این شبکه جهانی عضو هستند، و 500 رخداد علمی در این مدت در یوسرن انجام شده است.

وی عنوان کرد: تاسیس دفتر یوسرن هزینه مالی برای دانشگاهها ندارد و تنها با افتتاح این دفتر، دانشجویان فعال معرفی شده توسط دفاتر از تخفیف ویژه ای برای شرکت در رویداد های علمی و آموزشی منتخب یوسرن برخوردار می شوند.

آئین افنتاح دفتر شبکه یوسرن همزمان با جلسه پرسش و پاسخ به منظور آشنایی بهتر با این شبکه، با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر نیما رضایی، موسس این شبکه و عضو هیات ‌علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، اعضای هیات رئیسه دانشگاه، اعضای فعال کمیته تحقیقات دانشجویی، نمایندگانی از دانشگاه های هرمزگان، دانشگاه آزاد بندرعباس و جمعی از اساتید و دانشجویان علاقمند انجام شد؛ و نرگس فرشیدی به عنوان نماینده این دفتر در شهر بندر عباس فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما