مدیر جهاد کشاورزی رودان :

صنف خروجی محصولات کشاورزی در رودان فعال شد

۱۳۹۸/۰۹/۱۲ - ۱۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۹۳۱۴۲۵
صنف خروجی محصولات کشاورزی در رودان فعال شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودان درنشست خبری( پاج) با حضور خبرنگاران و مسؤلان سازمان جهاد کشاورزی رودان در شهرستان رودان گفت : صنف کشاورزان برای کنترل خروج محصولات فعال شد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ ضیا الدین صامتی  با بیان اینکه  شهرستان رودان  27 درصد سهم بری در حوزه کشاورزی و باغداری را دارد، افزود : سهم کشاورزی شهرستان شامل  42 هزار هکتار زراعی و باغی است که ده هزار هکتار آن  زراعی و صیفی و32 هزار هکتار باغی و بیشترین سطح را مرکبات تشکیل می دهد.

وی با اشاره به بخش دامپروری ادامه داد :عمده فعالیت‌ها در بخش دام در رودان به صورت سنتی انجام می شود.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان رودان با اشاره به اینکه این شهرستان اولین در حوزه آب و خاک است تصریح کرد : رودان با داشتن تنها سیستم مکانیزه آبیاری بارانی پیشرفته، در هرمزگان پیشرو در شیوه های نوین آبیاری می باشد.

صامتی گفت : در راستای یکپارچه سازی اراضی حدود 850‪ هکتار از اراضی خرد را برای کمک به استفاده بهینه با همکاری کشاورزان به سیستم های جدید آبیاری و امکانات اولیه تجهیز شده است که هدف بیشتر ارتقاء سطح منابع آب و خاک بوده است.

وی بیان کرد :از اوایل دهه 80 طرح گلخانه ها در رودان آغاز شد که با وجود نبود شناخت کافی به کمک کشاورزان پیشرو و ثابت قدم در حال حاضر 148‪ هکتار معرفی گلخانه را در شهرستان داریم که عمده تولید آنان فلفل دلمه ای رنگی است که حدود صددرصد آن به کشور های روسیه و ترکیه صادر می شود.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان رودان افزود : برای گسترش حوزه دام بیشتر به پرورش و توسعه طرح های جدید چون پرورش شتر مرغ و پرواربندی گوساله با دام های چند قلو زا و دام هایی شاخص در تولید شیر و گوشت در نظر گرفته شده است.

صامتی ادامه داد : در حوزه آبزی پروری به خاطر ضریب تبدیل ماهیان خاویاری سه برابر شمال کشور بوده است و اشتیاق خوبی در این حوزه دیده شد سازمان در این خصوص تسهیلات مناسب را پرداخت می‌کند و حامی سرمایه گذاران است.

وی اظهار کرد : مشکل بزرگ که بیشتر در صنایع تبدیلی و تکمیلی است پس از برداشت محصولات کشاورزی، بسته بندی نامناسب و فروش فله است.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان رودان ادامه داد : با برنامه ریزی های انجام شده و کارگاه های لازم میل به احداث مراکز بسته بندی تبدیلی و تکمیلی در شهرستان افزایش یافته و زمینه های لازم در حال انجام است.

صامتی با اشاره به وجود واسطه های غیر ضروری در زمان فروش و خروج محصولات گفت : با فعال نمودن صنف کشاورزان در رودان با هدف کنترل کیفیت و خروج با نرخ های مصوب در محل باسکول و فروش محصولات کشاورزی انجام شو و کارشناسان در محل ها حضور دارند.

وی در پایان بیان کرد : سازمان برای حمایت از جمع خردی از زنان کشاورز  جامعه که کمتر در حوزه کشاورزی دیده شده اند  صندوق های حمایتی را تشکیل داده که تا این زمان 16 صندوق در 4 بخش شهرستان برای توانمند این زنان کوشا در صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده است.

نظر شما