جانشین دریابانی استان هرمزگان :

جلوگیری از خروج ۵۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان

۱۳۹۸/۰۹/۱۳ - ۰۹:۰۷:۲۸
کد خبر: ۹۳۱۸۴۶
جلوگیری از خروج ۵۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در آب‌های هرمزگان
جانشین دریابانی استان هرمزگان از کشف 52 هزار لیتر گازوئیل قاچاق طی دو عملیات جداگانه در آب‌های میناب و قشم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ سرهنگ "عبدالله لشکری" اظهار کرد: مرزداران پایگاه دریابانی میناب با اشراف اطلاعاتی از قصد قاچاقچیان مبنی بر انتقال مقادیری سوخت قاچاق به وسیله یک فروند شناور که محموله سوخت را در محفظه های پلاستیکی معروف به مشک بارگیری کردند، مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: دریابانان با به کارگیری تدابیر لازم و انجام اقدامات اطلاعاتی، شناور حامل سوخت را در 24 مایلی آب‌های خلیج فارس مشاهده کردند.

جانشین دریابانی استان هرمزگان تصریح کرد: قاچاقچیان که با مشاهده ماموران غافلگیر شده بودند به جهت فرار از چنگال قانون با پاره کردن طناب‌های مشک و پرتاب سنگ و راکدهای آتش زا به سمت مرزبانان، قصد متواری را داشتند که مرزبانان با موضع گیری مناسب و درگیری مسلحانه، شناور را توقیف کردند.

سرهنگ عبدالله لشکری با اشاره به دستگیری 3 سودجو و توقیف یک فروند شناور، خاطرنشان کرد: دریابانان در بازرسی دقیق از محل درگیری، موفق به کشف 4 عدد مشک پلاستیکی حاوی 40 هزار لیتر سوخت قاچاق شدند.

وی همچنین در ادامه به عملیات جداگانه مرزبانان قشم اشاره کرد و گفت: در عملیاتی دیگر مرزبانان شهرستان قشم حین گشت زنی در 12 مایلی شرق جزیره لارک، به یک فروند شناور که در حال یدک یک مشک پلاستیکی حاوی سوخت قاچاق بود، برخورد کردند.

جانشین دریابانی استان هرمزگان بیان کرد: متخلفان با مشاهده مرزبانان با پاره کردن طناب یدک قصد فرار داشتند که با اقدام سریع و به موقع ماموران، شناور آنها توقیف و مقدار 12 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و 3 قاچاقچی نیز دستگیر شدند.

سرهنگ لشکری خاطرنشان کرد: در این دو عملیات در مجموع دو فروند شناور توقیف، 6 نفر متهم دستگیر و 52 هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش 3 میلیارد و 692 میلیون ریال نیز کشف شده است.

نظر شما