در آیین اختتامیه جشنواره فیلم فجر کیش مطرح شد؛

کیش موتور محرک توسعه در ابعاد ملی و بین المللی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۸:۱۲:۵۵
کد خبر: ۹۶۴۴۲۲
کیش موتور محرک توسعه در ابعاد ملی و بین المللی
سعید پور علی؛ کیش با تکیه بر تاریخ و اصالت فرهنگی ایران بزرگ، می تواند نقش ملی و بین المللی در گشودن عرصه" گفتگو"، "صلح" و " دوستی" ایفا کند و موتور محرک جریان های توسعه ای در ابعاد ملی و فراملی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، آیین اختتامیه فیلم های منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در کیش شامگاه 24 بهمن 98 با اکران فیلم شنای پروانه، فیلم برگزیده جشنواره سی و هشتم بر پرده نقره ای در جزیره کیش برگزار شد.

سعید پورعلی، در این آیین که با حضور رسول صدرعاملی، محمدکارت، جواد عزتی، مه لقا باقری، آبان عسکری و سامان لطفیان از عوامل فیلم شنای پروانه برگزار شد با گرامی داشت دهه مبارک فجر و گرامی داشت چهلمین روز از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی همانند حیات پربرکتش برای ایران اسلامی عزت و عظمتی دوباره آفرید.

وی با بیان اینکه اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش همزمان با پایتخت و دیگر شهرهای کشورمان به منزل و مقصود آخر رسید افزود: در کنار این ساحل امن و زیبا، سینمای نجیب و فاخرمان میزبان مان بود و امواج سینمای ایران با عبور از نیلی زیباترین دریا به قلب و روح مان قدم نهاد

 

جهان امروز، جهان "گفت و گو" است

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه سینما و هنر با خود گفت و گو را به ارمغان آورد ابراز کرد: جهان امروز، جهان گفتن و شنیدن است و مردم نیازمند گفت و گو هستند همچنان که دولت ها و حکومت ها.

وی با اشاره به اینکه گفت و گو معجزه ای است که با خود امید می آورد افزود: جهان بی امید، جهان خموده، خفته و مرده ای است.

پورعلی با بیان اینکه در جهانی که هر روز به واسطه توسعه ابزارهای ارتباطی کوچک تر می شود اگر نیازمند پیشرفت، توسعه، عدالت و امنیت هستیم باید به زبان جهانی بتوانیم سخن بگوئیم و فرهنگ ایرانی اسلامی خود را عرضه کنیم تاکید کرد: چه زبانی بهتر از فرهنگ و چه ابزارهایی بهتر از سینما می تواند این توسعه و پیشرفت را ایجاد ومنتقل کند.

وی افزود: ایران بزرگ با تکیه بر اصالت های فرهنگی و تنوع دینی، قومی و زبانی خود، می تواند همچون سیمرغ اسطوره به دور از هر گونه تعصب های کور وجاهلی برآمده از ایدئولوژی، قومیت، نژاد و زبان، جهان امروز را به گفت وگو در دردرون و بیرون دعوت کند و جان دوباره و چند باره به این نیاز امروز بشربدمد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: کیش این کهن دیار با نقش ملی و بین المللی خود در عرصه فرهنگ و هنر، پایتخت صلح ودوستی، تعامل و ارزشهای عام بشری است. کیش، این ایران کوجک با اتکاء به تاریخ و اصلت فرهنگی ایران بزرگ، می تواند و بایسته است که نقش ملی و بین المللی خود را در گشودن عرصه" گفت و گو"، " صلح"، " دوستی" ایفا کند.

وی افزود: بستر این نقش آفرنی در حوزه" فرهنگ"، در کنار " گردشگری" و " اقتصاد" فراهم است و کیش می تواند موتور محرک جریان های توسعه ای در ابعاد ملی و بین المللی باشد و این چشم اندازی است در دسترس.

پورعلی با تقدیراز حمایت های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، از برگزار کنندگان، حامیان مالی، عوامل اجرایی و تمامی دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر در جزیره کیش قدردانی و خاطر نشان کرد: امیدوارم نقس گرم فرهنگ دوستان و فرهنگ وران این دردانه رویدادهای بزرگتری را رقم بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز