در حاشیه چهارمین دوره مسابقه ماراتُن ژئوپارک تریل قشم مطرح شد؛

رونق اقتصاد جامعه محلی با برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۰۸:۳۰:۳۱
کد خبر: ۹۶۴۴۳۴
رونق اقتصاد جامعه محلی با برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه چهارمین دوره مسابقه ماراتُن ژئوپارک تریل قشم گفت: برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی در قشم در رونق اقتصاد جامعه محلی نقش بسیار چشمگیری داشته است.
به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، مرتضی شیخ زاده با اشاره به حضور بیش از 4 هزار گردشگر برای شرکت و بازدید از چهارمین دوره مسابقه ماراتُن ژئوپارک تریل در این منطقه ازاد بیان داشت: حدود 60 کاشانه مهمان در روستاهای جزیره وجود دارد که همگی توسط این مهمانان پر شده اند.

وی همچنین از تاثیر این رویداد بزرگ بر فروش صنایع دستی مردم جزیره خبر داد و افزود: صرف نظر از تامین مایحتاج ضروری گردشگران و یک هزار شرکت کننده در این مسابقه، تهیه سوغات و هدایا از سوی آنان رقم قابل ملاحظه ای را به درآمد خانوارهای روستانشین افزوده تا جایی که اقتصاد سه ماهه آن ها را تامین کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به توزیع زنبیل هایی از جنس حصیر، بافته دست بانوان روستای جازموریان( از توابع شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان) در این رویداد اشاره کرد و گفت: هدف از این اقدام، احترام به محیط زیست و تحقق شعار نه به پلاستیک و هدف دوم، تاکید ما بر اشتغالزایی و کمک به افزایش درآمد در تمامی نقاط محروم کشورمان است.

شیخ زاده ادامه داد: ما افتخار می کنیم که بخشی از درآمد و گردش اقتصادی که از برپایی رویدادهای بین المللی به میزبانی قشم حاصل می شود، در چرخش اقتصاد سایر نقاط کشور نیز تاثیرگذار باشد.

به گفته وی، استقبال بینظیر و روند روبه رشد تعداد شرکت کنندگان در این رویداد بین المللی طی 4 دوره برگزاری، حاکی از امنیت مثال زدنی و رعایت استانداردهای جهانی در این مسابقه و ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، برگزاری این مسابقه بزرگ با حضور بیش از 1000 دونده در دو مسیر 70 و 30 کیلومتری را تنها با کمک و همراهی نهادهای امنیتی میسر دانست و گفت: همراهی و تعامل اعضای شورای تامین و نیروهای سپاه، بسیج، انتظامی و دریابانی در بالا بردن ضریب امنیت این مسابقه بسیار موثر بوده و از طرفی همکاری نیروهای هلال احمر، فدراسیون پزشکی، هیات های موتورسواری و کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم ضمن رساندن استاندارد این رویداد به استانداردهای بین المللی، موجبات آسایش شرکت کنندگان را نیز فراهم کرده است.

گفتنی است، نخستین مسابقه دو ژئوپارک تریل قشم زمستان سال 1396 با حضور 183 نفر برگزار شد. این مسابقه که با هشتگ با-دویدن-کشف-کن در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و هرساله آمار علاقمندان به حضور در این رویداد بین المللی افزایش داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز