وزیر نیرو:

۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد

۱۳۹۸/۱۱/۲۶ - ۲۱:۴۲:۱۶
کد خبر: ۹۶۴۸۷۱
۷۰ پروژه تا پایان سال به بهره برداری می رسد
وزیر نیرو با بیان اینکه از مجموع ۲۲۷ طرح بزرگی در نیمه سال وعده کردیم ۱۵۷ پروژه را به افتتاح رساندیم و وارد مدار بهره‌برداری شدند، گفت: ۷۰ پروژه دیگر در ۱۰ استان به بهره‌بردای خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان، دکتر « رضا اردکانیان » در مراسم افتتاح سد سرنی اظهار کرد: خدا را شاکرم که در هفدهمین هفته پویش هر هفته- #الفبایران در استان هرمزگان هستم و پروژه بسیار مهم و تاثیرگذار سد مخزنی سرنی آن به بهره‌‌برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: از مجموع 227 طرح بزرگی در نیمه سال وعده کردیم 157 پروژه را به افتتاح رساندیم و وارد مدار بهره‌برداری شدند و 70 پروژه دیگر در 10 استان به بهره‌بردای خواهد رسید.

وزیر نیرو ادامه داد: وزارت نیرو در استان هرمزگان علاوه بر پروژه‌های امروز، 144 پروژه آب، برق و فاضلاب را با سرمایه‌گذاری بالغ بر شش هزار و 200 میلیارد تومان در دست اجرا دارد که به صورت متوسط از 56 درصد پیشرفت برخوردار هستند که امیدوارم نیازهای این پروژه به موقع تدارک دیده شود تا مردم و صنایع در عرصه‌های مختلف استان هرمزگان از این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

اردکانیان با بیان اینکه خمیر مایه چنین موفقیت‌هایی همدلی و همداستانی تمام دست اندرکاران است، افزود: به ثمر رسیدن این طرح‌ها، حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی با قدردانی از همدلی میان مسئولین استان هرمزگان، بیان کرد: در حال حاضر دغدغه ما که تامین آب شرب مردم استان هرمزگان بود برطرف شده است که امیدواریم تداوم این موضوع با کاهش هدررفت آب با کیفیت و مصرف صحیح تداوم داشته باشد.

وزیر نیرو اذعان کرد: جلساتی در وزارت نیرو برگزار خواهد شد تا بتوان از ظرفیت بخش خصوصی برای تاب آور کردن استان هرمزگان در راستای پایداری تامین آب و انرژی استفاده کرد.

اردکانیان تشریح کرد: تا 1400 حدود 50 درصد ظرفیت نصب شده تولید برق در استان هرمزگان افزایش پیدا کند و امیدوارم عملیات اجرایی نیروگاه 1400 مگاواتی سیریک نیز به زودی آغاز شود.

وی با بیان اینکه آن چه که هنوز جای کار دارد بخش مربوط به استیفای یکی از حقوق مسلم مردم یعنی لذت بردن از داشته‌ها است، گفت: در کنار توجه به کمبودها برای برنامه‌ریزی صحیح، باید به داشته‌ها و دستاوردهایمان هم توجه کنیم و به یکدیگر متذکر شویم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: 41 سال پیش به درستی تمام پلشتی‌های رژیم گذشته پیش رو بود و ما دوگانه‌ای که برای انتخاب داشتیم دو گانه بد و خوب بود. بعضا نشان داده‌ایم که هنوز در آن فضا به سر می‌بریم ما باید یکدیگر را کمک کنیم که دوگانه ما میان خوب و خوب‌تر شود.

اردکانیان تصریح کرد: اگر کماکان در دوگانه سیر کنیم با اشخاصی که با اصل این نظام مخالف هستند همراستا خواهیم شد.

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این پروژه حدود 550  نفر در کارگاه مشغول بودند که اغلب آن‌ها بومی استان هرمزگان بودند.

 

نظر شما