با نظارت کارگروه بنادر هرمزگان در حال انجام است؛

اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ویروس کووید ۱۹

۱۳۹۸/۱۲/۰۷ - ۱۲:۳۴:۲۸
کد خبر: ۹۶۹۹۸۶
اجرای اقدامات پیشگیرانه و کنترلی ویروس کووید ۱۹
با توجه به اهمیت بنادر جهت تردد بار و مسافر، به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کووید19 تمامی اقدامات کنترلی، تحت نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل در بنادر هرمزگان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور" گفت: در راستای اجرای قوانین و مقررات بهداشتی بین المللی (IHR) و براساس دستور العمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف رعایت موارد پیشگیرانه و کنترلی جهت جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس کرونا در تمامی بنادر استان اعم از مسافری و تجاری، اقدامات پیشگیرانه ای در دستور کار قرار گرفته است .

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به ضد عفونی نمودن کلیه اماکن اداری و عمومی و شناورهای مسافری به شکل مستمر، برگزاری همایش پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در بندر شهید رجایی، برگزاری دوره آموزشی برای خدمه شناورهای مسافری در بندر حقانی اشاره کرد و افزود: ابلاغ افزایش تجهیزات حفاظت فردی جهت مراقبت از کارکنان در معرض خطر به کلیه شرکتها و همچنین استقرار تیم های از دانشگاه علوم پزشکی استان و اجرای اقدامات کنترلی نظیر تب سنجی اتباع کشورهای مختلف به شکل 24 ساعته از مهمترین اقداماتی است که با محوریت کارگره مقابله با پیشگیری و کنترل انتشار ویروس کووید19در بنادر هرمزگان در حال انجام می باشد.

این مقام مسوول گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت مبنی بر اقدامات پیشگیرانه، این اداره کل اقدام به تشکیل کارگروهی با محوریت مرکز HSE، اداره امور عمومی و خدمات، یگان حفاظت، اداره حفاظت و ایمنی دریانوردی و روابط عمومی نمود.

وی افزود: با توجه به حضور گسترده ای رانندگان کامیون ها از سراسر کشور، نصب بیلبوردها با موضوع عوامل پیشگیری از بیماریهای تنفسی – عفونی و توزیع بروشور از جمله اقدامات پیشگیرانه ای می باشد که با نظارت کارگره ویژه مقابله با پیشگیری و کنترل ویروس کووید 19 در مبادی ورودی بنادر در حال انجام است.

عفیفی پور به ضرورت جلوگیری از شیوع بیماری خطرناک و نوپدید کرونا اشاره کرد و گفت: تبدیل سیستم ورود و خروج کارکنان از بانچ انگشتی به شناسایی چهره در شرکت ها، انجام تب سنجی در تمام شرکت های مستقر در بنادر، نظارت بر بهداشت آب شرب و کنترل کلر باقی مانده، تسریع در خروج زباله های دریافتی از کشتی ها و محوطه های عملیاتی از جمله مصوباتی بوده که به همه شرکتها مستقر در بنادر استان و تعاونی ها مربوطه ابلاغ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان لغو کلیه ماموریت ها، جلسات، دوره ها، مراسمات و اجتماعات غیر ضروری، برگزاری دوره های آموزشی (به غیر از دوره های مقابله با ویروس های عفونی - تنفسی) تا زمان کاهش فراوانی، از دیگر اقدامات این کارگروه در حوزه دریایی و بندری استان برشمرد.

عفیفی پور در پایان از مساعدت و تلاش های دانشگاه علوم پزشکی، شورای اداری، فرمانداری های بنادر و جزایر ، تعاونی های قایقداران و مردم شریف استان هرمزگان که در راستای اجرای اقدامات پیشگیرانه مشارکت نمودند قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با همدلی و هم افزایی و رعایت نکات بهداشتی و به کار گیری دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت بزودی شاهد ریشه کن شدن این ویروس نوپدید باشیم..

 

 

 

نظر شما