در ادامه روند بازدیدهای مدیرعامل منطقه آزاد قشم صورت گرفت؛

بازدید از روند اجرای ۳ طرح عمرانی در جزیره

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۱۰:۱۹:۵۸
کد خبر: ۹۷۹۱۸۹
بازدید از روند اجرای ۳ طرح عمرانی در جزیره
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه بازدید های خود از طرح ها و پروژه های مختلف جزیره روند اجرای سه طرح عمرانی را بررسی و بر سرعت بخشیدن در تکمیل این طرح ها تاکید کرد.

به گزارشخبرگزاری برنا درهزمزگان، حمیدرضا مومنی به همراه معاون عمرانی و زیربنایی و جمعی از مدیران این سازمان در بازدید برخی پروژه های عمرانی و گردشگری جزیره، دستورات لازم برای  آماده سازی سریع تر این طرح ها را صادر کرد.

بازدید از طرح ساماندهی نخاله برداری و خاکریزی و همچنین ایجاد فضای سبز میدان فرودگاه بین المللی قشم با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال بخش اول بازدیدهای روز دوشنبه (26 اسفندماه) مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه بود.

طبق برنامه ریزی صورت گرفته ایجاد فضای سبز در مساحتی بیش از 4 هزار و 200 متر مربع در این میدان با کاشت بیش از 2 هزار اصله درخت و درختچه شامل درخت نارگیل، گل کاغذی، تابی بویا و... انجام خواهد گرفت.

همچنین برای تامین آب مورد نیاز گیاهان مورد استفاده و فضای سبز، لوله کشی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در میدان فرودگاه بین المللی قشم پیش بینی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه در دومین مرحله از بازدیدهای روز دوشنبه خود از روند اجرای طرح ایجاد فضای سبز  واقع در مسیر ورودی اسکله کندآلو دیدن کردند.

برای ایجاد یک هزار و 200 متر مربع فضای سبز در بلوار ورودی اسکله کندآلو از بیش از 75 اصله گل کاغذی و همچنین 40 نفر نخل کاشت شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

همچنین ساخت مخزن 50 مترمکعبی و لوله کشی و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، بخش دیگری از برنامه ریزی صورت گرفته برای ساماندهی و اجرای فضای سبز در ورودی اسکله کندآلو است.

این طرح عمرانی با اعتباری بیش از یک میلیارد و 800 میلیون ریال در حال انجام است و پیش بینی می شود که تا اواسط فروردین ماه سال آینده (1399) آماده بهره برداری باشد.

آخرین بخش از برنامه بازدیدهای روز دوشنبه رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و هیات همراه، بازدید از مراحل اجرای طرح پیش بینی شده برای ساماندهی اسکله کندآلو بود.

اسکله کندالو، به واسطه امکان تردد قایق ها به جزیره هنگام و همچنین آکواریوم طبیعی با وجود دولفین های زیبا، به یکی از گردشگر پذیرترین نقاط جزیره قشم تبدیل شده و طرح ساماندهی این اسکله، به آسایش بیشتر گردشگران در این سایت کمک خواهد کرد.

ساخت اسکله شناور تفریحی جهت تسهیل برای سوار شدن آسان تر و مطمئن گردشگران به قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم – هنگام و همچنین ساماندهی قایق های حاضر در این اسکله بخشی از برنامه پیش بینی شده برای ساماندهی محوطه اسکله کندآلو است.

گفتنی است توسعه عمرانی و اجرای پروژه های زیربنایی با هدف توسعه متوازن و پایدار در سراسر جزیره قشم یکی از مهمترین برنامه های حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز دوره مسئولیتش در قشم از اواخر سال ۱۳۹۳ تاکنون بوده و طی این سال ها، طرح های مهم گردشگری با سرعت قابل قبولی در این جزیره مراحل اجرایی خود را طی کرده اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز