اختصاص رتبه اول کشور در نرخ مشارکت و نسبت اشتغال به استان هرمزگان

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۲۳:۰۷:۵۶
کد خبر: ۹۸۵۶۹۳
اختصاص رتبه اول کشور در نرخ مشارکت و نسبت اشتغال به استان هرمزگان
مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۷.۵ درصد بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرگزاری بُرنا در هرمزگان،هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی کشور در سه ماهه پایان سال گذشته (زمستان 98) 42.4 درصد اعلام شده است، گفت: در ارزیابی مرکز آمار ایران شاخص های عمده بازار کار نسبت به جمعیت15 ساله و بالاتر، هرمزگان با نرخ مشارکت اقتصادی 49.9 (چهل و نه و نه دهم درصد) رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های متعدد فعال شده در حوزه های مختلف اقتصادی هرمزگان که سبب رشد اقتصادی استان شده به طوری که نرخ مشارکت اقتصادی استان در زمستان 98  نسبت به فصل مشابه در سال قبل (97) افزایشی 5.9 ( پنج و نه درصدی) داشته است.

نرخ مشارکت اقتصادی یکی از متغیرهای مهم در ارزیابی جمعیت شاغل و بیکار است و این شاخص در واقع مجموع جمعیت شاغل و بیکار یک جامعه را در برمی‌گیرد و به عبارتی نرخ مشارکت اقتصادی نشان می‌دهد که چه درصدی از جمعیت مشمول سن کاری از نظر اقتصادی فعال هستند یعنی چه تعداد از افرادی که می‌توانند کار کنند واقعاً مشغول به کارند و یا حداقل به دنبال کار هستند.

وی اظهارداشت: همچنین در این ارزیابی فصلی، رتبه اول در نسبت اشتغال کشور نیز با 44 درصد به هرمزگان رسید.

به گفته ی ابراهیمی، تمامی این شاخص ها نشانه ی بهبود کمی و کیفی بازار کار، شاخص اشتغال و عملکرد مناسب تیم اقتصادی استان و استاندار محترم می باشد.

وی بیان داشت: علیرغم افزایش نرخ مشارکت، کاهش نرخ بیکاری هرمزگان نیز در زمستان 98 به 11.9 درصد رسیده که در مقایسه با فصل بهار کاهش 4 درصدی را نشان می دهد.

قابل ذکر است که با وجود رکود نسبی حاکم بر بازار کار کشور در سال گذشته که در کاهش نرخ مشارکت اقتصادی خود را نشان می دهد اما استان هرمزگان در سال گذشته شاهد رونق در کسب و کار و فعالیتهای اقتصادی بوده که افزایش نرخ مشارکت اقتصادی و رشد نسبت اشتغال بیانگر این موضوع می باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز