مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

همدان و نهاوند پایلوت میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی می‌شوند

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۱۰:۵۸:۱۳
کد خبر: ۱۰۰۴۷۶۷
همدان و نهاوند پایلوت میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی می‌شوند
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: شهرستان های همدان و نهاوند پایلوت میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محسن جهانشیر صبح چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه و ورزشی نویسان همدان با اشاره به کسب رتبه برتر روابط عمومی این اداره کل در بین دستگاه های اجرایی استان، گفت: کسب این موفقیت جز با اتکای روابط عمومی ورزش و جوانان به رسانه‌ها و حمایت‌های ایشان شدنی نبود، امیدواریم این وفاق و همدلی در آینده نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره بر لزوم استفاده از ظرفیت معاونین و همچنین مدیران در انعکاس اخبار حوزه‌های تخصصی خود، گفت: این مهم توسط روابط عمومی اداره کل در دستور کار قرارگرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به انتخابات و انتصابات در هیئت‌های ورزشی استان همدان، گفت: انتخاب روسای هیئت‌های استان با حضور رئیس فدراسیون مربوطه بارأی اعضای مجمع انجام می‌شود و انتصاب روسای هیئت‌های شهرستانی نیز با نظر رئیس هیئت استان و مسئولین شهرستان منصوب می‌شوند.

وی گفت: همچنان که درگذشته تأکید شد در خصوص انتصاب روسای هیئت‌ها از بدنه ادارات ورزش و جوانان با توجه به اینکه به دنبال قوی‌تر شدن بازوان اجرایی اداره کل ورزش و جوانان استان وادارات تابعه هستیم توصیه و تأکید کردیم که برای اداره هیئت‌های ورزشی از جامعه ورزشی استفاده شود.

بازنشستگی 5 رئیس هیئت ورزشی استان همدان تا پایان سال جاری

جهانشیر با تأکید بر اینکه در حوزه ورزش امور اجرایی به دست هیئت‌ها و در حوزه جوانان نیز به عهده سازمان‌های مردم‌نهاد جوان است، گفت: امیدواریم با هرچه بهتر شدن اقدامات این عزیزان بتوانیم به اهداف ترسیم‌شده دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به به‌کارگیری بازنشستگان در هیئت‌های ورزشی استان همدان، گفت: بنا بر آخرین ابلاغیه وزارت ورزش و جوانان و همچنین آیین‌نامه هیئت‌های ورزشی بر اساس قانون بکار گیری بازنشستگان در هیئت‌ها چه به‌عنوان رئیس چه در بدنه هیئت ممنون اعلام‌شده اما با توجه به اینکه برخی از روسای هیئت‌ها و یا دبیران قبل از اجرای این قانون انتخاب و منتصب شدند حضور آن‌ها تا پایان دوره مسئولیتشان مانعی ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: تا پایان سال روسای 5 هیئت ورزشی استان همدان بازنشسته و انتخابات آن‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر نیز 3 هیئت ورزشی استان توسط سرپرست اداره می‌شود که برگزاری مجامع جهت انتخاب رئیس در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان استان همدان می‌باشد.

حضور تیم کشتی همدان در لیگ اولویت اصلی استان همدان

جهانشیر در ادامه با اشاره به اینکه امروز در هیئت کشتی استان همدان یک وفاق و همدلی به وجود آمده است، گفت: با حمایت‌های استاندار محترم اولویت ما در هیئت کشتی داشتن تیم دریکی از لیگ‌های کشور است.

وی بابیان اینکه علی‌رغم تعطیلی فعالیت‌های ورزشی جلسات تخصیص مربیان و کادر فنی هیئت کشتی به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان برگزارشده است، گفت: امیدواریم این مهم تا رسیدن به هدف‌گذاری پیش رو تداوم داشته باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، تصریح کرد: هیئت کشتی استان همدان از هیئت‌هایی است که افق و روشنی دارد چراکه همه مسئولین و اراکان این هیئت برای تحقق خواسته خود و مقام ارشد استان وقت می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان همدان برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی کشور، گفت: در حال حاضر مجموعه ورزشی علیمرادیان شهرستان نهاوند و شهر مریانج از توابع شهرستان همدان پایلوت میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی تیم‌های کشور است.

جهانشیر ادامه داد: در این راستا در مجموعه علیمرادیان و زمین چمن شماره دو مریانج اقداماتی در دستور کار قرارگرفته است تا بتوانیم شرایط این مهم را به‌صورت ویژه فراهم کنیم چراکه شرایط آب و هوایی استان همدان و ارتفاع آن از سطح دریا و همچنین ظرفیت‌های مختلف آن در حوزه‌های گردشگری طبیعی و میراث فرهنگی می‌تواند زمینه‌ساز حضور توریسم ورزشی باشد.

وی در ادامه با اشاره به تداوم محدودیت‌ها برای فعالیت‌های ورزشی به استثنا 30 رشته ورزشی انفرادی که از طرف ستاد کرونا در ورزش، گفت: تمامی فعالیت‌های ورزشی در استان رصد می‌شود اما امروز باید به سمتی حرکت کنیم که با افزایش فرهنگ بهداشت عمومی در اماکن ورزشی بتوانیم نظر وزارت بهداشت را در خصوص آغاز فعالیت سایر رشته‌ها جلب کنیم همچنان که با زحمات و پیگیری‌های مقام عالی وزارت طی هفته‌های اخیر موجب آغاز فعالیت‌های رشته‌های کم‌خطر بوده است.

بازنگری 73 طرح ورزشی روستایی در استان همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به بازنگیری زیرساخت‌های ورزشی و سرانه فضای ورزشی استان طی سال گذشته و کاهش 2 دهم درصدی آن، گفت: در ابتدای سال 98 به سبب اجرای طرح فجر 25 درگذشته و ایجاد 73 زمین ورزشی در روستاهای استان همدان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در زمره استان‌های برخوردار قرار گرفت و از اعتبارات متوازن محروم ماند.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی پیگیری‌های صورت گرفته و همچنین حمایت‌های استاندار محترم همدان پس از بازنگری زیرساخت‌های ایجادشده با حضور کارشناسان وزارت ورزش و جوانان 73 زمین ورزشی به یک شوم کاهش یافت و در سال جاری استان همدان به‌صورت واقعی در لیست استان‌های کم برخوردار قرار گرفت تا اعتبارات متوازن نیز شامل استان شود.

وی گفت: باید بپذیریم امروز برای ادامه مسیر نیازمند اصلاح روش‌های گذشته هستیم تا سرمایه ملی اتلاف نشود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در پایان از کمک مالی به همه هیئت‌های استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته به‌اندازه بضاعت و توان مالی به کلیه هیئت‌های ورزشی استان اعتبار تزریق کردیم و امسال نیز این مهم انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز