ضرورت همکاری سازمان و شهرداری منطقه ۴ در حوزه آموزش شهروندی

۱۳۹۹/۰۳/۰۱ - ۱۳:۳۵:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۵۴۵۶
ضرورت همکاری سازمان و شهرداری منطقه ۴ در حوزه آموزش شهروندی
در دیدار رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با مدیر شهرداری منطقه 4 بر تعامل و همکاری دو سویه سازمان و شهرداری منطقه 4 تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، به دنبال نشست‌های دوره‌ای رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و معاونین سازمان با مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری همدان به منظور تعامل و همکاری بیشتر در مجموعه شهرداری ، روز چهارشنبه روح الله وجدی هویدا با یوسفی نوید شهردار منطقه 4 دیدار کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این دیدار با اشاره به این که فعالیت سازمان به حوزه‌های مختلفی از جمله فرهنگی، هنری، اجتماعی، آموزشی، ورزشی و گردشگری نقسیم می‌شود اظهار داشت: بر اساس سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهردار محترم برای هر یک از حوزه‌ها چشم اندازی طراحی کرده‌ایم.

روح‌الله وجدی هویدا افزود: چشم انداز کلی سازمان رسیدن به شهری مشارکت‌‌جو از طریق افزایش تعاملات شهروندی با سازمانی محتواساز و جریان ساز با رویکرد محله محوری در چهارچوب فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به این که موضوعات مشارکت جویی و محله‌محوری برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت:بنای اصلی سازمان این است که در حوزه وظایف شهرداری حرکت کنیم. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با تاکید بر تعامل و همکاری سازمان با مناطق و سازمان‌های شهرداری عنوان کرد: مناطق شهرداری خط مقدم اقدامات شهرداری است و باید با مناطق هماهنگ باشیم و همکاری لازم را داشته باشیم. 

وجدی هویدا با تبیین اقدامات سازمان در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و گردشگری خاطرنشان کرد: ایجاد شورای اجتماعی محلات از جمله اقدامات مهم معاونت اجتماعی است. در 12 محله شهر، شورای اجتماعی تشکیل شده است و تا پایان شهریور 48 محله همدان صاحب شورا می‌شوند. 

وی از شهر دوستدار کودک، آموزش شهروندی و مساعدت و مشارکت با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به عنوان دیگر اقدامات معاونت اجتماعی نام برد و اظهار داشت: 18 مجموعه فرهنگی و هنری تحت نظر معاونت فرهنگی سازمان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به این که دستورالعملی برای واگذاری این فضاهای فرهنگی به شورای اجتماعی محلات، بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد تهیه شده است گفت: فضاسازی شهر در مناسبت‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌های ماست که باید در این مورد با مناطق و سازمان زیبا و منظر هماهنگ باشیم.

وجدی تاکید کرد: در حوزه گرزش شهروندی مناطق از جمله منطقه 4 زحمات زیادی متحمل شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های سازمان درحوزه گردشگری از جمله ایجاد دبیرخانه خواهرخواندگی و طراحی هفته‌های فرهنگی عنوان کرد: ایجاد دفتر مطالعات و پژوهش‌ها و دفتر ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه‌های شهرداری از دیگر اقدامات مهم سازمان بوده است.

وجدی هویدا تصریح کرد: یکی از اقدامات مهمی که در نظر داریم انجام دهیم چابک سازی سازمان است.

پس از صحبت‌های رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، قائم مقام، معاون اجتماعی، معاون ورزشی و روابط عمومی سازمان نیز به تشریح اقدامات خود پرداختند.

در ادامه این جلسه مدیر منطقه 4 شهرداری همدان با اشاره به این که امیدواریم این جلسات به راهکارهایی برای خدمت بیشتر به شهروندان ختم شود اظهار داشت: عدالت محوری از اولویت‌هایی است که باید سر لوحه اقدامات خود قرار دهیم.

یوسفی نوید افزود: اگر در انجام برنامه‌ها و اقدامات به صراحت نرسیم و در حد تعارف و شعار باشد به خروجی خوبی نمی‌رسیم.

وی با تایید پیشنهاد سازمان مبنی استفاده از نشان شهرداری در تبلیغات محیطی به جای نشان سازمان‌ها و مناطق بر لزوم تعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با شهرداری مناطق تاکید کرد و گفت: در حوزه رفع مشکلات شهری و آموزش شهروندی آمادگی کامل داریم که با سازمان همکاری کنیم.

مدیر منطقه 4 شهرداری همدان تصریح کرد: در حوزه پرداخت عوارض، حفظ و نگهداری مبلمان شهری و زمین‌های ورزشی باید فرهنگسازی اتفاق بیافتد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز