نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تاکید کرد:

لزوم معرفی هرچه بهتر ظرفیت شهر لالجین/ از صنعتی شدن صنایع دستی جلوگیری شود

۱۳۹۹/۰۳/۲۵ - ۱۱:۵۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۱۵۲۳۶
لزوم معرفی هرچه بهتر ظرفیت شهر لالجین/ از صنعتی شدن صنایع دستی جلوگیری شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان بر لزوم معرفی هرچه بهتر ظرفیت شهر لالجین تاکید کرد و گفت:از صنعتی شدن صنایع دستی جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثق در بازدید از شهر جهانی لالجین با بیان اینکه وجود محصولات چینی در لالجین نشان از یک نقص است و آنچنان که باید این شهر معرفی نشده است، گفت: صنایع دستی به سمت صنعتی شدن پیش می‌رود و این باعث شده تا عرصه رقابت برای هنرمندان صنایع دستی سخت شود.

 وی اظهار داشت:  وجود این همه اوقاف در لالجین نشان دهنده تدین مردم منطقه است و در بحث زمین‌های وقفی ما یک سری محذوریت‌هایی داریم.

امام جمعه همدان بیان کرد: مشکل زمین‌های اوقافی قابل حل است و نیاز هست تا جلسه‌ای با حضور مدیرکل اوقاف برگزار شود تا به نتیجه مشخص رسید.

 حجت الاسلام شعبانی بیان داشت: صنایع دستی لالجین در سخنرانی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در میزی جلوی ایشان قرار دارد که نشان از اهمیت این صنایع دستی است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان نیز در این نشست گفت: تولید صنایع دستی، برگرفته از درون و روح هنرمند است و تولیدات صنایع دستی نشان از فرهنگ و تمدن یک سرزمین دارد.

علی مالمیر با بیان اینکه سهم به‌سزایی از صادرات استان مربوط به صنایع دستی است اظهار کرد:  ۸ درصد از سهم اشتغال استان به صنایع دستی اختصاص دارد.

مالمیر بیان کرد: همدان و اصفهان به لحاظ تعداد شاغلین حوزه صنایع دستی و کیفیت آثار در کشور شاخص هستند.

وی در ادامه افزود: استان همدان با داشتن دو شهر جهانی در حوزه صنایع‌دستی نه تنها در کشور سرآمد است بلکه گوی رقابت را از بسیاری کشورهای مهم جهان ربوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با بیان اینکه  لالجین در جذب گردشگران نقش به سزایی داشته است گفت: ثبت جهانی لالجین و ملایر باعث توسعه و رونق صنایع دستی سایر شهرها و روستاهای استان شده است.

 وی افزود: ساماندهی کارگاه‌های سنتی و نیز پیگیری توسعه کارگاه‌ها و فروشگاه‌ها در کنار یکدیگر در دستور کار قرار دارد.

 مالمیر اظهار داشت: لالجین ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف دارد و به عنوان یک مقصد گردشگری می تواند در ایران و جهان مطرح شود.

نظر شما