معاون بهربرداری توسعه شرکت آب وفاضلاب استان همدان:

شبکه داخلی منازل علت اصلی زرد بودن آب در برخی مناطق/ روند افزایشی آب مصرفی در همدان

۱۳۹۹/۰۴/۰۱ - ۱۱:۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۸۰۵۹
شبکه داخلی منازل علت اصلی زرد بودن آب در برخی مناطق/ روند افزایشی آب مصرفی در همدان
معاون بهر برداری توسع آب استان همدان، گفت: رنگی زرد آب که در برخی مناطق همدان وجود دارد به علت مشکلی است که در شبکه داخلی منازل می باشد و مربوط به انتقال خطوط و مخزن آب رسانی نمی باشد.

حمید رضا نیک داد در گفتگو با خبرگزاری برنا مطرح کرد :نشانه های آب سالم  نداشتن بو   و رنگ است که علت اصلی زردی  آب که در برخی مناطق همدان دیده می شود مشکل در شبکه داخلی منازل می باشد .

 وی با اشاره به تغییر رنگ آب که در برخی مناطق همدان دیده می شود مطرح کرد  :علت زردی رنگ در برخی  منازل قدیمی بودن  بافت خانه و فرسوده بودن لوله های آب رسانی داخل ساختمان می باشد که اگر فردی این مشکل را دارد باید نسبت به تعمیر آن اقدام کند .

وی افزود : برخی از منازل در انتهای خطوط و انتقال  آب رسانی قرار گرفتند و باعث می شود که املاح در لوله های آن منزل قرار بگیرد و این افراد باید واحد شرکت آب وفاضلاب تماس گرفته و مامورین این اداره نسبت به پاک سازی این املاح اقدام کنند .

وی با اشاره با به علت دیگر این تغییر رنگ آب عنوان کرد : در برخی موارد املاحی که در کنترل مشترک قرار گرفته علت تغییر رنگ آب می باشد و  مشترکین می توانند با تماس مرکز 122 نسبت پاک سازی این خطوط اقدام کنند

 نیک داد با اشاره به افزایش 25 درصدی مصرف آب نسبت به سال گذشته مطرح کرد :مصرف آب در همدان نسبت به سال گذشته25 در صد مصرف آب افزایش یافته است که اگر شاهد افزایش مصرف آب باشیم با مشکل توزیع آب تصویه شده روبه رو خواهیم شد .

 معاون بهر برداری توسعه آب استان همدان ادامه داد :در سال گذشته در پیک مصرف آب تولید و توریع آب از 1700لیتر در ثانیه تجاوز نکرد که با وجود این که امسال به روزهای گرم همدان نزدیک نشدیم روزانه 1800لیتر آب در ثانیه تولید می شود که این رقم نگران کننده خواهد بود.

وی  در خاتمه گفت : از همه همشهری های  در خواست داریم که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در مصرف آب خود صرفه جویی کنند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز