مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان خبر داد:

صرف ۸۰۰ میلیاردتومان برای بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل در نهاوند

۱۳۹۹/۰۴/۰۲ - ۲۱:۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۸۹۰۹
صرف ۸۰۰ میلیاردتومان برای بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل در نهاوند
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان از صرف ۸۰۰ میلیاردتومان برای بازسازی خانه های آسیب دیده از سیل درنهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسن ظفری عصر دوشنبه در جلسه شورای مسکن شهرستان نهاوند عنوان کرد: از مجموع ۸۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در ساخت و ساز مسکن در شهرستان نهاوند مبلغ ۲۹۰ میلیارد تومان تسهیلات بخش دولتی و مابقی آورده متقاضیان بوده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده این اعتبارات در شهرستان نهاوند به منظور تهیه مصالح مورد نیاز هزینه شده است، گفت: ساخت و سازها منجر به ایجاد اشتغال در سطح شهرستان نهاوند شده است.

ظفری با یادآوری اینکه در سیل فروردین ماه سال گذشته خسارات عمده‌ای به مساکن شهری و روستایی وارد شد و بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ مسکن شهری و روستایی آسیب دیدند، افزود: قبل از شروع مراحل بازسازی و تعمیر مسکن آسیب‌دیده ۱۲ هزار بازدید از سوی کارشناسان مربوطه صورت گرفت تا خسارت‌ها ارزیابی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان افزود: پس از بازدیدهای صورت گرفته ۲ هزار و ۶۱۹ واحد احداثی، یک هزار و ۶۴۹ واحد تعمیری و یک‌هزار و ۷۶ واحد معیشتی شناسایی و در دست ساخت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این واحدها مبلغ ۴۰ میلیون تومان به هر متقاضی وام و ۱۵ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض به ساخت واحدهای آسیب‌دیده داده شد از جذب ۹ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای بهسازی روستاها خبر داد.

فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه سالی که پشت سر گذاشتیم سال سختی بود، گفت: بحران سال ۹۸ به خوبی مدیریت و به فرصت تبدیل شد.

مراد ناصری افزود: در این بحران تمام ظرفیت‌ها و بانک‌ها در کنار بنیاد مسکن شهرستان نهاوند قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه ساخت ۴ هزار واحد مسکونی با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین اعتبار اجرایی شد که کار کوچکی نبود، گفت: بنیاد مسکن استان و شهرستان نهاوند پای‌کار بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز