بانوان همدانی در صدر همکاری سازمان و امور بانوان استانداری قرار می‌گیرند

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۱۴:۵۱:۲۰
کد خبر: ۱۰۱۹۸۱۴
بانوان همدانی در صدر همکاری سازمان و امور بانوان استانداری قرار می‌گیرند
در دیدار رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با مدیرکل امور بانوان استانداری همکاری‌های بیشتر در حوزه بانوان مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ پیش از ظهر امروزچهارشنبه  روح الله وجدی هویدا در دیدار با مدیرکل امور بانوان استانداری همدان ضمن بیان اقدامات سازمان در حوزه بانوان اظهار داشت: باتوجه به وظایف و سیاست‌گذاری‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، بانوان به عنوان یکی از محورهای فعالیت ما بوده و همواره در برنامه‌ریزی‌ها جزو اولویت‌های ما قرار گرفته‌اند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی ما در بخش‌های شهر دوستدار کودک، آموزش شهروندی، اداره سلامت و شورای اجتماعی محلات تا جایی که توانستیم برای بانوان قدم‌هایی برداشته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه بانوان محور سلامت خانواده هستند، گفت: در  بحث اداره سلامت در فرهنگسراهای ما مشاوران به  حل مشکلات خانوادگی و زناشویی و توانمندسازی بانوان می‌پردازند.

وجدی خاطرنشان کرد: همچنین ما دو مرکز خانه مادر و کودک در شهرک مدنی و صدف ایجاد کرده‌ایم تا مادران به  همراه کودکان زیر 6 سال خود مهارت‌های آموزش ببینند که به دنبال گسترش این مراکز در سطح شهر همدان با عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت جسمانی بانوان نیز از اولویت‌های ما در حوزه ورزش بوده است، بیان کرد: معاونت ورزش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برنامه‌های تخصصی ورزشی را برای بانوان در طی سال‌های گذشته برگزار کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: فعال بودن ورزش شهروندی بانوان در چندین رشته ورزشی، دوشنبه‌های ورزشی ویژه بانوان با حضور مربیان ورزش همگانی و برنامه گذر خانواده از جمله این برنامه‌های ورزشی بوده است.

وجدی با بیان اینکه آمادگی اجرای سیاست‌‌های استانداری در حوزه بانوان را داریم، گفت: ما اعلام آمادگی می‌کنیم تا در حوزه بانوان هرگونه فعالیتی که می‌توانیم با همکاری امور بانوان استانداری داشته باشیم.

وی افزود: از دیدگاه ما بانوان بخش اعظمی از جامعه هستند و باید در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهیم نگاه بسیار ویژه به این قشر داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان نیز در این نشست با تشکر از سیاست‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در اقدامات انجام شده در حوزه بانوان گفت: جای بسیار خوشحالی بوده که ریاست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نگاه ویژه‌ای به حوزه بانوان دارند و در برنامه‌ریزی‌هایی که انجام می‌دهند همواره بانوان را در صف اول قرار می‌دهند.

ربیعه علی‌محمدی افزود: خوشبختانه تا به امروز اقدامات خوبی نیز در این سازمان انجام شده و ما این آمادگی را داریم که در تمامی برنامه‌های ویژه بانوان همکاری‌های لازم را با این سازمان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مجتمع تخصصی بانوان یکی از اولویت‌های ما است، بیان کرد: باید پارک بانوان همدان به عنوان یک مجتمع تخصصی در حوزه بانوان تبدیل شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان خاطرنشان کرد: همچنین در کارگروه ورزش بانوان ما طرحی را اعلام کرده‌ایم که باید به تصویب استاندار برسد که هر 3 ماه در 10 منطقه همدان فعالیت‌های ورزشی ویژه بانوان انجام شود که اداره کل ورزش و جوانان آمادگی خود را در موضوع دراختیار قرار دادن مربی و امکانات اعلام کرد و ما انتظار داریم شهرداری نیز فضای موجود را در اختیار ما قرار دهد.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در حوزه مشاغل خانگی بانوان و سوادآموزی بانوان به خوبی ورود کرده است، بیان کرد: فروشگاه‌های امید که شهرداری برای مشاغل بانوان قرار داده می‌تواند به الگوی کشوری تبدیل شود همچنین برگزاری بازارچه‌های مشاغل خانگی از اقدامات بسیار خوب سازمان فرهنگی بوده است.

علی‌محمدی خاطرنشان کرد: در بحث سوادآموزی نیز 70 بانوی ما با همکاری این سازمان آموزش دیده‌اند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست که با حضور روح‌الله وجدی هویدا رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان و معاونین اجتماعی و ورزشی سازمان برگزار شد، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان آمادگی خود را برای همکاری هرچه بیشتر با امور بانوان استانداری همدان اعلام کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز