دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند خبر داد:

برخورد قضایی با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در شهرستان نهاوند

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۱۱:۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۳۰۱۵
برخورد قضایی با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در شهرستان نهاوند
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند از برخورد قضایی با برگزار کنندگان مراسم عروسی و عزا در این شهرستان خبر داد.

عباس آزادبخت در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان، اظهار کرد: دادستانی در زمینه حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف ندارد و در صورت لزوم با عوامل برگزاری مراسم برخورد قضایی صورت می گیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: برخی از تالارها و فروشگاه های بزرگ و اصناف نیز به عنوان تهدید کننده سلامت عمومی شناخته شده که در صورت اعلام شبکه بهداشت و اداره صمت با متولیان آنها برخورد می شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نهاوند، گفت: افرادی که با بی‌توجهی و رعایت نکردن مسائل بهداشتی منجر به شیوع ویروس کرونا در شهرستان شوند و سلامت جامعه را تهدید کنند، مشمول جرم تهدید علیه بهداشت عمومی می‌شوند و با برخورد قضایی روبرو خواهند شد.

وی با توجه به شیوع بیماری کرونا و اعلام وضعیت هشدار در شهرستان و جلوگیری از هرگونه تجمع ، تاکید کرد: برخی افراد در مراسم های جشن و عروسی ارزش‌های اسلامی را رعایت نکرده و با راه انداختن کاروان‌های عروسی ، تجمع و ایجاد سر و صدا و استفاده از ارگ و آلات موسیقی تا پاسی از شب در معابر و خیابان‌های شهر باعث سلب آسایش و آرامش عمومی و ناراحتی دیگران می‌شوند ، که قطعا با اینگونه افراد برخورد قانونی صورت می گیرد.

آزادبخت، افزود: آرایشگاه های زنانه نهاوند تا اطلاع ثانوی حق پذیرش عروس ندارند و گل فروشی ها نیز حق تزئین خودرو عروس و آتلیه های سطح شهر نیز حق هیچ گونه فعالیتی برای فیلمبرداری مراسم عروسی نخواهند داشت.

وی در پایان گفت : اگر چه اولویت اصلی در بحث مهار و مقابله با شیوع ویروس کرونا، مسائل پیشگیرانه است و باید در این خصوص بیش از پیش اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی شود، اما چنانچه برخی افراد با بی‌توجهی و غفلت، منجر به تهدید علیه بهداشت عمومی شوند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز