معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان:

مرکز جامع آموزش‌ شهروندی در مجموعه عین القضات ایجاد می‌شود

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۳:۰۰:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۴۸۵۷
مرکز جامع آموزش‌ شهروندی در مجموعه عین القضات ایجاد می‌شود
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: با تاکید شهردار، ریاست شورای شهر و نگاه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان مرکز جامع آموزش شهروندی در مجموعه عین القضات ایجاد می‌شود.

حسین رضایی در گفتگو با خبرنگار برنا با اشاره به بحث آموزش‌های شهروندی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین و راهبردی‌ترین کارها در معاونت اجتماعی سازمان، موضوع آموزش‌های شهروندی بوده که با تاکیدات شهردار، ریاست کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا و ریاست شورا تصمیم بر این است که در مجموعه عین القضات مرکز جامع آموزش‌های شهروندی ایجاد شود.

وی افزود: هدف از تغییر مجموعه عین القضات و ایجاد مرکز جامع آموزش شهروندی وحدت رویه و ساماندهی آموزش‌های شهروندی با نظم درونی در بحث سیاستگذاری‌ها است.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به امضا تفاهم‌نامه با ادارات و سازمان‌های مختلف در بحث آموزش شهروندی گفت: به دنبال تفاهم نامه با آموزش‌ پرورش، نهاد دانشگاه‌ها، علوم پزشکی و تمام دستگاه‌ها در بحث آموزش شهروندی هستیم تا بتوانیم در مجموعه عین القضات یک پایلوت آموزش شهروندی ایجاد کنیم.

رضایی خاطرنشان کرد: هدف در بحث آموزش شهروندی تربیت شهروندانی است که با وظایف شهروندی و حقوق خود آشنا بوده همچنین نسبت به شهر خود تعلق خاطر دارند است که در نهایت این موضوع منجر به توسعه و پیشرفت شهر همدان خواهد شد.

وی با بیان اینکه آموزش شهروندی را در 3 مرحله دنبال می‌کنیم، بیان کرد: گام اول افزایش دانش، گام دوم تغییر نگرش و در گام آخر تغییر رفتار شهروندان است که امیدواریم تا قبل از آغاز مهر ماه سال جاری تمام اقدامات فرهنگی و عمرانی را برای ایجاد این مرکز آموزش انجام دهیم.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان عنوان کرد: هرچند در این ایام ویروس شوم کرونا همه ما را غافلگیر کرد و با توجه به ماهیت ارتباط مستقیم آموزش شهروندی با شهروندان دست ما در این زمینه کمی بسته شد اما این تجربه تلخ باعث شد تا ما به سمت آموزش مجازی، تولید محتوا و استفاده از بستر فضای مجازی حرکت کنیم که درایام نوروز 99 توانستیم 14 برنامه را به صورت استودیو مجازی برگزار کنیم.

رضایی با اشاره به استفاده از ظرفیت شورای اجتماعی محلات در بحث آموزش شهروندی گفت: شورای اجتماعی محلات بستر مناسبی برای آموزش شهروندی بود و ما هم توانستیم چندین کارگاه آموزشی را در محلات همدان برگزار کنیم.

وی افزود: به طور قطع با فراهم شدن شرایط و فروکش کردن کرونا به دنبال برنامه‌ریزی بیشتر برای استفاده از ظرفیت شوراهای اجتماعی محلات در بحث آموزش شهروندی هستیم.

 

نظر شما