فرماندار ویژه ملایر خبر داد:

تحقق ۱۳۰ درصدی سند راهبردی توسعه ملایر/نقش دولت در توسعه روستاها بی‌بدیل است

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۲۰:۴۲:۲۲
کد خبر: ۱۰۵۵۱۶۰
تحقق ۱۳۰ درصدی سند راهبردی توسعه ملایر/نقش دولت در توسعه روستاها بی‌بدیل است
فرماندار ویژه ملایر از تحقق 130 درصدی سند راهبردی توسعه ملایر خبر داد و گفت: نقش دولت در توسعه روستاها بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، قدرت اله ولدی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سایه حمایت و تدبیر دولت و همراهی بخش خصوصی، هفته دولت امسال ۹۹ طرح عمرانی و تولیدی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی افزود: جهش توسعه این شهرستان با تدبیر دولت و اجرای طرح‌ها و اقدامات ماندگار و اثرگذار رشد شتابانی به خود گرفته است و ملایر با ۲ عنوان جهانی منبت و انگور در تمامی حوزه‌ها حرف برای گفتن دارد. 

ولدی با بیان اینکه در ۶ ماهه اول امسال ۱۲۷ طرح آماده افتتاح و کلنگ‌زنی داریم، ادامه داد: از این تعداد ۱۱۴ طرح با اعتبار پیش‌بینی شده ۵۷۷ میلیارد تومان بهره‌برداری و برای یک‌هزار نفر اشتغال ایجاد و عملیات اجرایی ۱۳ طرح با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود که زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه این شهرستان همواره ۶۰ درصد تعداد طرح‌ها و حجم اعتبارات استان را در ایام هفته دولت و دهه فجر به خود اختصاص می‌دهد بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این شهرستان تا پایان سال به بیش از یک‌هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان خواهد رسید که رقمی قابل توجه است.

ولدی با اشاره به تدوین سند راهبردی توسعه این شهرستان و تدوین برنامه عملیاتی سه ساله توسط استاندار همدان افزود: سالانه باید حدود ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این استان صورت گیرد و برای ۲۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود که سهم ملایر در این سند ویژه است.

معاون استاندار همدان همچنین به نقش بی‌بدیل دولت در توسعه روستاها با هدف ایجاد آرامش و تامین امکانات و زیرساخت‌ها اشاره و بیان کرد: از جمعیت ۳۰۰ هزار نفری ملایر، یک سوم معادل یکصد هزار نفر آن جمعیت روستایی است و از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهری نیز نیمی از آنها با روستاها و بخش کشاورزی در ارتباط هستند.

ولدی گفت: طی سال‌های گذشته با حمایت دولت اقدامات خوبی همچون تامین زیرساخت‌ها، امکانات، اجرای طرح هادی و راه روستایی در سطح روستاهای این شهرستان اجرا شد و مهاجرت معکوس صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا دولت با اجازه رهبر معظم انقلاب و اخذ مصوبه‌ای از مجلس شورای اسلامی، اعتبارات خوبی از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی اخذ کرد که رقم خوبی از این تسهیلات در شهرستان ملایر جذب شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: از ۶۰ درصد ظرفیتی که باید در حوزه این شهرستان باشد، بیش از ۱۲۰ درصد این تسهیلات در روستاهای ملایر جذب و برای اجرای طرح‌های روستایی و توسعه اشتغال روستایی هزینه شد.

اجرای ۵۰۴ طرح اشتغالزا در روستاهای ملایر

ولدی به اجرای طرح «۲۰۰ طرح، ۲۰۰ روستا» با کمک دستگاه‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید در سطح روستاهای ملایر اشاره کرد و گفت: از مهر سال گذشته تاکنون ۵۰۴ طرح در ۱۷۳ روستای این شهرستان با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان اجرا و با رشد ۲.۵ برابری، برای حدود ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های ملایر در حوزه انگور، منبت، مرواربافی، قالی‌بافی و خیاطی ویژه است و این مولفه‌ها مختص ملایر است گفت: حوزه کشاورزی و صنعت این شهرستان نیز پویا است و در سرشاخه‌کاری گردو و اجرای طرح فَراز نتایج خوبی کسب کرده‌ایم.

معاون استاندار همدان ادامه داد: با ورود شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) به استان همدان، هفته دولت امسال عملیات اجرایی مجتمع دامپروری ۶ هزار راسی با سرمایه‌گذاری ۳۲۷ میلیارد تومان و اشتغال ۴۰۰ نفر توسط شستا در این شهرستان آغاز شد.

ولدی افزود: با وجود شرکت فرآورده‌های لبنی و ۲ گاوداری شیری، به دنبال این بودیم با احداث یک مجتمع بزرگ دامپروری، تولید شیر در ملایر به سمتی برود که خودکفایی صورت گیرد.

وی توسعه کشت گلخانه‌ای را از دیگر اولویت‌های مهم در سند راهبردی توسعه این شهرستان عنوان کرد و گفت: سطح زیر کشت گلخانه‌های ملایر تاکنون حدود هشت هکتار بود که سال گذشته عملیات اجرایی شهرک ۶۸ هکتاری گلخانه گنبد آغاز شد.

فرماندار ویژه ملایر بیان کرد: به‌زودی نیز عملیات اجرایی شهرک ۵۰ هکتاری در بخش سامن آغاز می‌شود که طی ۲ سال سطح کشت گلخانه‌های این شهرستان به ۱۱۸ هکتار خواهد رسید.

ولدی یادآور شد: در حوزه صنعت به‌ویژه فروسیلیس نیز طرح‌های خوبی در دست اجرا است که در حال حاضر حدود یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی جوکار در حوزه سیلیس در دست اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز