مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان همدان خبر داد:

فعالیت ۵۹ طرح عمرانی از محل اعتبارات ملی و استانی در استان همدان

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۰۸:۵۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۷۶۲۱
فعالیت ۵۹ طرح عمرانی از محل اعتبارات ملی و استانی در استان همدان
مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان همدان از فعالیت 59 طرح عمرانی از محل اعتبارات ملی و استانی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان داریوش حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به اینکه طرح‌های عمرانی راه و شهرسازی در ۲ بخش ملی و استانی اجرا می‌شوند، عنوان کرد: عملیات عمرانی طرح‌های ملی با اعتبار مشخص و بر اساس قانون و تامین بودجه و طرح‌های استانی متناسب با شاخص‌ها و اعتبارات پیش می‌رود.

وی تاکید کرد: بستر نخست توسعه در هر منطقه، راه‌های ارتباطی هستند که امیدواریم با تکمیل و توسعه آن‌ها زمینه‌های توسعه استان فراهم شود.

وی به پروژه های مهم و شاخص استان اشاره نموده و گفت: پروژه های کریدور اصله - کاج - رزن، مرادبلاغی - قهاوند- اراک، باند برگشت گنجنامه ، محور غارعلیصدر ، محور ملایر- بروجرد ، چهارخطه نهاوند – آورزمان و چهارخطه تویسرکان- کنگاور از پروژه های مهم و شاخص راهسازی در استان هستند.

حسینی تصریح کرد: کار مطالعاتی فازهای  صفر و یک و ۲ باند برگشت جاده گنجنامه انجام شده است و امیدواریم هرچه زودتر به پیمانکار واگذار شود.

وی در رابطه با پروژه مرادبلاغی نیز اعلام کرد: برای پروژه مرادبلاغی سال گذشته اعتبار دیده شده بود اما تخصیص آن بسیار کم بود که امسال با پیگیری های خوبی که انجام شد اعتبار مناسبی برای آن در نظر گرفته شده است.

وی یادآورشد: مطالعات تکمیلی محور غارعلیصدر انجام شده است و به دنبال این هستیم تا برای آن از ظرفیت قانون ماده ۵۶ استفاده کنیم که بر اساس این ماده، بانک سرمایه گذار است و اعتبار آن را به پیمانکار پرداخت و پس از پایان کار، دولت با بانک تسویه حساب می‌کند.

حسینی با تأکید بر پیشرفت ۷۰ درصدی سایت اداری فرمانداری فامنین، مطرح کرد: برای تکمیل این پروژه حداقل ۱۵ میلیارد بودجه نیاز است که امسال فقط پنج میلیارد برای این پروژه درنظر گرفته شده است.

ساخت ایستگاه راه آهن همدان به طول 13 کیلومتر

مدیرکل راه‌ وشهرسازی همدان  با تاکید بر سرعت اجرای طرح انتقال ایستگاه راه‌آهن همدان به داخل شهر، افزود: طرح انتقال این ایستگاه به داخل شهر همدان در 3 قطعه و به طول 13 کیلومتر در دست اجرا است.

وی گفت: این طرح در سه قطعه تقسیم بندی شده است که ۲ قطعه به پیمانکار واگذار شده و قطعه سوم آن به طول 3 هزار و ۸۰۰ متر که ۲ هزار و ۸۰۰ متر آن تقاطع غیر همسطح و یک هزار متر به صورت همسطح، در دستور ساخت است.

وی ابراز کرد: برای اجرای قطعه سوم این طرح، با قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) صحبت‌هایی شده است تا از ظرفیت آن برای اجرای این طرح استفاده شود.

حسینی با بیان اینکه راه‌آهن همدان - سنندج نیز تا پایان امسال بهره ‌برداری می‌شود، افزود: قطعه یک راه آهن همدان - ملایر در دست ساخت و قطعه دوم آن نیز در دست واگذاری به پیمانکار است.

ثبت نام 18 هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن در همدان

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۸ هزار متقاضی برای طرح اقدام ملی مسکن در استان ثبت نام نمودند، بیان کرد : از این تعداد،  مدارک ۱۶ هزار داوطلب بررسی و تایید شده و ۲ هزار داوطلب دیگر واجد شرایط نبودند که با اعتراض آن‌ها، مدارکشان دوباره بازبینی می‌شود.

وی در رابطه با شرایط  متقاضیان ثبت نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن گفت:  متاهل بودن (به استثناء دختران مجرد بالای ۳۵ سال)، نداشتن خانه توسط خود و همسر، خانه اولی بودن، پنج سال سکونت در شهر مورد نظر و سبز بودن فرم «ج» آن‌ها (استفاده نکردن از تسهیلات و یارانه‌های ارگان‌های دولتی) از شرط‌های لازم ثبت‌نام متقاضیان در این طرح است.

حسینی ادامه داد: زمین‌های تامین شده برای این طرح در شهر همدان در مناطق شهرک بهشتی، شهرک مدنی و شهرک فرهنگیان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ما فقط زمین را تامین می‌کنیم و ساخت آن بر عهده تعاونی‌ها و دیگر دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: اگر قیمت زمین یک سوم قیمت ساخت باشد، زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله و اگر بیشتر از آن باشد به صورت فروش اقساطی به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه‌ وشهرسازی همدان گفت: ۱۰۰ میلیون تسهیلات طرح اقدام مسکن به متقاضیان واگذار می‌شود و تا مشخص شدن وضعیت این داوطلبان، ثبت‌نام جدیدی صورت نمی‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای متقاضیان این مسکن‌ها به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت اولیه تعیین شده است که نزدیک به ۶۰۰ متقاضی این مبلغ را واریز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان، در تاریخ امروز، به ازای ساخت هر متر مربع نزدیک به مبلغ چهار میلیون تومان وجه  مورد نیاز است.

طرح جامع  همدان بسیار دقیق و کارشناسی شده است

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تبیین کرد: در طرح جامع شهر همدان کارهای کارشناسی لازم انجام شده و امیدواریم سالجاری بتوانیم این طرح را در شورای عالی به تصویب برسانیم و  سپس به دنبال طرح های تفصیلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهر همدان یک شهر توریستی بوده و پوشش گیاهی خوبی هم دارد که ریه های شهر است، گفت: در طرح جامع ما یک افق چندساله داریم و این طرح کارشناسی شده و برابر با ضوابط و قوانین است و اگر طرحی با قانون مغایرت داشته باشد در شورای عالی تأیید نمی شود.

حسینی در پایان خاطرنشان ساخت: مشاوران و کارشناسان با مطالعه دقیق، طرح جامع شهری را طراحی می‌کنند و در واقع کارها بر اساس ضوابط و قوانین ‌ اجرا می‌شود.

نظر شما