مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر:

اعضای زن جوان ملایری جان ۵ بیمار را نجات داد

۱۳۹۹/۰۶/۲۳ - ۱۰:۴۰:۲۰
کد خبر: ۱۰۵۷۷۵۷
اعضای زن جوان ملایری جان ۵ بیمار را نجات داد
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر از فوت یک خانم جوان ملایری بر اثر مرگ مغزی ناشی از تصادف و اهدای اعضای بدن وی به بیماران نیازمند اهداء عضو خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا ازهمدان، محسن ترکاشوند در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، گفت: در طول سال جاری اعضای بدن پنج مرد ملایری که دچار مرگ مغزی شده بودند، به تعداد کثیری از بیماران در نوبت دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید و اکنون این بانوی ملایری، ششمین اهداکننده عضو سال جاری شهرستان ملایر و هشمین ایثارگر سال ۹۹ در سطح استان همدان به شمار می رود.

وی اظهار کرد: زنده یاد مرحومه «آمنه نظری» ۲۷ ساله اهل و ساکن روستای دهنوی آورزمان از توابع شهرستان ملایر بود که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شد و با سخاوتمندی خانواده نظری به چهار بیمار نیازمند، قلب، کبد، و دو کلیه وی در بیمارستان سینای تهران اهدا شد و آنها را از مرگ حتمی نجات داد.

آذرهمایون با بیان اینکه هر کس که نفسی را احیاء می کند، گویا همه مردم را زنده کرده است، افزود: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده است و در این زمینه در غرب کشور رتبه برتر را داریم.

وی ضمن قدردانی از این عمل انسان دوستانه خانواده نظری، اظهارامیدورای کرد: فرهنگ هم‌نوع دوستی اهدای عضو در سطح کشور نهادینه شود تا بیماران زیادی به زندگی برگردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز