استاندار همدان تاکید کرد:

ضرورت انطباق محیط شهری بر استاندارهای شهرسازی در استان همدان

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۹:۰۷:۳۱
کد خبر: ۱۰۵۹۲۹۳
ضرورت انطباق محیط شهری بر استاندارهای شهرسازی در استان همدان
استاندار همدان بر ضرورت انطباق محیط شهری بر استاندارهای شهرسازی در استان همدان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در هفتمین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر همدان، گفت: کمیته فنی باید با بررسی‌های کارشناسانه در ارائه مجوز‌های ساخت و ساز حساسیت لازم را لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکید ما بر رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی است، گفت: اقداماتی در جهت تسریع مراحل صدور پروانه ساخت، نظارت‌ها و سازوکار سازمان نظام مهندسی در دستور کار قرار گرفته که جزئیات آن متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

استاندار همدان، گفت: آپارتمان‌‌سازی و برج‌سازی با همدیگر تفاوت اساسی دارند، بنابراین هم مردم و، هم کمیته فنی و، هم سازنده‌ها به این نکته توجه ویژه داشته باشند‌.

وی با اشاره به اینکه ساخت‌‌وساز‌هایی که به اصول و قواعد توجه ندارند مجوز ارائه نخواهد شد، گفت: طراحی ساختمان‌های بلندمرتبه با جمعیت متراکم، می‌بایست رضایت تمام ساکنان و همسایگان را فراهم کند

شاهرخی، تاکید کرد: هیچ ساخت‌وسازی در استان، نباید به گونه‌ای باشد که موجبات تضییع حقوق شهروندان، همسایگان و آیندگان را فراهم کند‌‌.

وی با تاکید بر اینکه با ساخت‌وسازی که آسایش و آرامش شهروندان یا ساکنان آن ساختمان را سلب کند، موافقت نخواهیم کرد، افزود: اعضای کمیسیون ماده پنج در تصمیمات خود، آینده شهر و استان را نیز در نظر بگیرند.

نظر شما