فرماندار کبودرآهنگ تاکید کرد:

ضرورت تجهیز بهداشت و درمان کبودرآهنگ به «دستگاه سی تی اسکن»

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۰۸:۰۲:۵۱
کد خبر: ۱۰۶۱۵۳۳
ضرورت تجهیز بهداشت و درمان کبودرآهنگ به «دستگاه سی تی اسکن»
فرماندار کبودرآهنگ بر ضرورت تجهیز بهداشت و درمان کبودرآهنگ به «دستگاه سی تی اسکن» تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت اله مهدوی در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد پیشگیری ، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا استان گفت: نبود دستگاه سی تی اسکن مشکلات بسیاری برای مردم این شهرستان ایجاد کرده است که دانشگاه علوم پزشکی همدان برای استقرار این دستگاه در شهرستان باید تلاش مضاعفی داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نارنجی شهرستان از لحاظ مبتلایان به این ویروس منحوس افزود : در صورت صلاح دید استان در شهرستان ها باید برای بیماران پس از ترخیص از بیمارستان نقاهتگاه هایی ایجاد شود تا مانع از انتقال این ویروس در جامعه شویم و پس از بهبودی کامل به آغوش گرم خانواده برگردند .

فرماندار کبودرآهنگ همچنین خواستار ضدعفونی مجدد اماکن پر تردد و نقاط مختلف شهر شد و گفت : تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان باید با کمک شهرداران کبودراهنگ ، شیرین سو و گل تپه در ورودی ادارات با ایجاد حوضچه های ضدعفونی مانع از گسترش این ویروس شوند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۷۵ درصد مدارس شهرستان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند خاطرنشان کرد : در راستای مبارزه با ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال چندین تالار و فروشگاه های زنجیره ای در این شهرستان پلمپ و اخطار کتبی دریافت کرده اند .

علی احمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ نیز در این جلسه گفت : از تعداد یک هزار و ۹۸۷ بیمار مراجعه کننده مشکوک به کرونا ، آزمایش ۶۴۱ بیمار در شهرستان کبودراهنگ مثبت اعلام شده است .

وی در ادامه افزود : از تعداد مبتلایان به این ویروس منحوس در این مدت ۲۷۴ بیمار بستری و ۳۶۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند و متاسفانه در همین رابطه نیز ۴۷ بیمار جان خود را از دست داده اند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان کبودراهنگ با اشاره به اینکه از تعداد مبتلایان ۵۶ درصد ساکن در روستاها هستند گفت : ۴۴ درصد مبتلایان در این شهرستان را مردان و ۵۶ درصد را بانوان تشکیل می دهند که بهترین راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا فاصله گذاری اجتماعی ، پرهیز از اجتماعات و دورهمی ها ، استفاده از ماسک و شستشوی مدام دست ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز