معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند:

اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نهاوند نیست

۱۳۹۹/۰۶/۳۱ - ۲۱:۱۲:۲۴
کد خبر: ۱۰۶۲۰۰۱
اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نهاوند نیست
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند، گفت: اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نهاوند نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی جلال وند عصر دوشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان با تاکید بر اینکه هیچ اجباری برای آموزش حضوری دانش آموزان در مدارس نیست و در نهایت والدین باید تصمیم بگیرند ، گفت: مدیران و معلمان نباید برای حضور دانش آموزان در مدرسه به آنها تماس بگیرند.

وی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و عرض تسلیت به جامعه فرهنگیان شهرستان به جهت از دست دادن سرکارخانم بحیرایی یکی از معلمان دلسوز نهاوندی، گفت: در کنار اهمیت آموزش و تحصیل، حفظ سلامت دانش‌آموزان و معلمان اولویت اصلی مسئولین در شهرستان است.  

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری نهاوند در رابطه با تعطیلی مدارس جهت مقابله با کرونا اظهار کرد: این موضوع در حیطه اختیارات شهرستان و استان نیست هرچند در فضای مجازی اظهارنظرهای مختلفی در رابطه با تعطیل کردن مدارس صورت می گیرد. ولی با سرد شدن هوا پروتکل های بهداشتی مدارس تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه باید پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق در مدارس اجرا شود، تصریح کرد: طبق گزارش مرکز بهداشت نهاوند ۷۵ درصد عملکرد آموزش و پرورش در رعایت شیوه نامه بهداشتی در مدارس رضایت بخش بوده که نیاز است و آموزش و پرورش و مرکز بهداشت بر نحوه اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت بیشتری داشته باشند.

جلال وند درباره نحوه نظارت بر سرویس مدارس اظهار کرد: کارگروهی متشکل از مرکز بهداشت ، آموزش و پرورش، شهرداری ، پلیس راهور و نماینده انجمن اولیاء و مربیان در این خصوص تصمیم گیری کنند و مصوبه آن به رانندگان سرویس مدارس تعمیم دهند.

در ادامه این جلسه مدیر آموزش پرورش نهاوند گفت: برای تامین سلامت دانش آموزان لازم است کمک های خیرین سلامت و تخصیص بخشی از کمک های مومنانه سپاه، کمیته امداد و اداره صمت، بسته های بهداشتی و ضدعفونی در مناطق محروم و خانواده هایی که نمی توانند هزینه‌های فرزندان خود را متقبل شوند اختصاص یابد.

محمدحسین دارایی افزود: تعطیلی مدارس در حیطه اختیارات ستاد ملی کرونا می‌باشد و ما نیز تابع تصمیم ستاد ملی خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش شهرستان تمامی تلاش خود جهت آموزش صحیح در کنار حفظ سلامت دانش‌آموزان ارائه نموده است ولی در تحقق هرچه بیشتر این مهم به همراهی والدین نیازمندیم.

نظر شما