​معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان:

نهادینه کردن کنترل خشم نیاز به فرهنگ سازی واطلاع رسانی در جامعه دارد

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۱۳:۴۰:۱۵
کد خبر: ۱۰۶۹۵۶۲
نهادینه کردن کنترل خشم نیاز به فرهنگ سازی واطلاع رسانی در جامعه دارد
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: امروزه نهادینه‌سازی فرهنگ کنترل خشم در جامعه نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی دارد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در این امر پیشرو است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان عباس نجفی در جلسه جامع کنترل و کاهش خشونت و ارتقاء مداخلات انتظامی بیان کرد: جرایمی چون توهین، خشونت لفظی، ضرب و جرح عمدی اغلب به دلایلی چون ضعف پایه‌های اخلاقی و عدم آموزش و نهادیه شدن مهارت‌های مواجه با مشکلات و کنترل خشم صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ترویج آموزه‌های دینی و آموزش مهارت‌های کنترل خشونت و مدیریت عصبانیت با استفاده از احادیث، روایات و فرهنگ عذرخواهی می‌تواند نقش موثری را در کاهش اینگونه جرایم داشته باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: امروزه نهادینه‌سازی فرهنگ کنترل خشم و عذرخواهی در جامعه نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی دارد که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه در این امر پیشرو است.

نجفی همچنین در پایان خاطر نشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی در چند سال اخیر به رویکرد اصلاحی_تربیتی تغییر یافته است که در این راستای استفاده از برنامه مجازات‌های جایگزین حبس جهت اصلاح و بازآموزی مجرمین جرائمی چون توهین و خشونت لفظی بسیار اثرگذار خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز