معاون اقتصادی استاندار همدان:

رفع موانع تولید واحدهای تولیدی استان همدان در دستور کار است

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۷:۴۴:۲۲
کد خبر: ۱۰۷۲۳۵۹
رفع موانع تولید واحدهای تولیدی استان همدان در دستور کار است
معاون اقتصادی استاندار همدان، گفت: رفع موانع تولید واحدهای تولیدی استان همدان در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد، معاون اقتصادی استاندار همدان در بازدید از 2 واحد تولیدی در شهرستان نهاوند از تلاش برای فعال نگه داشتن واحدهای تولیدی و کمک به رونق در بخش تولید استان با رفع مشکلات و موانع این واحدها خبرداد و گفت: افزایش قیمت مواد اولیه ،کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش تولید کننده و سرمایه دار عمده این مشکلات را شامل می شود.

وی گفت: استان همدان دارای یک هزار و ۲۰۰واحد تولیدی است که از این تعداد حدود ۱۰۰ واحد مشکل دار و راکد بوده که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در سال گذشته و تداوم آن در سال جاری احیا و یا در حال پیگیری برای جلوگیری از واگذاری و یا تملک انها توسط بانک ها هستیم.

معاون اقتصادی استاندار همدان، گفت: احسان سپیده یک واحد تولیدی کشوری است که از ظرفیت کامل آن استفاده نشده و باید تلاش کرد موانع موجود در حوزه بانک رفع شود که معوق سیستم بانکی و مالیاتی و تامین اجتماعی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و حل خواهد شد.

در ادامه نیز مراد ناصری فرماندار نهاوند، تصریح کرد: در این بازدید ها که با حضور معاون استاندار برگزار می شود مشکلاتی نظیر سرمایه در گردش و کمبود نقدینگی،افزایش هزینه تولید و غیره بررسی ور در جلسه ستاد تسهیل استان با حضور استاندار و مدیران ارشد بانک ها بررسی می شوند.

ظفری مدیرعامل احسان سپیده هم از نقد نشدن مطالبات و هزینه های شیر مدارس در برخی استان های کشور گلایه کرد و گفت: متاسفانه بانک ها بجای حمایت از تولید کنندگان دست آنها را می بندند و به تبع این شرایط در پرداخت یا شفاف سازی مالیات به یک مانع تبدیل شده است.

وی افزود: در بحث ورود قطعات و تجهیزات به داخل کشور و تامین ارز با مشکل مواجه شده ایم.

 

نظر شما