مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان:

گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۰۸:۳۸:۰۷
کد خبر: ۱۰۷۳۵۱۲
گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت
مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان، گفت:گاز مونوکسید کربن جان زن همدانی را گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان؛ آرتین کمالی با اعلام این خبر مطرح کرد: نقص فنی و غیراصولی از وسایل گرمایشی در منزل موجب مرگ این زن جوان شد.

وی یاد آور شد: در این حادثه یک مرد هم دچار مسمومیت شده است که با تلاش تیم اورژانس به بیمارستان منتقل و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان اظهار کرد: درشش ماهه ابتدای امسال تنها یک زن بر اثر گازگرفتگی در استان جان خود را از دست داده و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 5 تن بود 80 درصد کاهش داشته است.

مدیر کل پزشکی قانونی استان همدان مهمترین علت مسمومیت ناشی از گازگرفتگی را بی‌توجهی به نکات هشدار دهنده هنگام استفاده از وسایل گرمایشی دانست و خواستار رعایت مسائل ایمنی و اطلاع رسانی هرچه بیشتر رسانه ها برای کاهش  این آمارها شد.

کمالی مهمترین علائم گازگرفتگی و مسمومیت را حالت گیجی، سردرد همراه با احساس سنگینی، تهوع و استفراغ و سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه ذکر کرد.

وی گفت: استفاده از آبگرمکن و بخاری های فرسوده دارای نقص فنی و بدون کلاهک یا دودکش استاندارد، بیشترین موارد ابتلا به مسمویت را تشکیل می‌دهد.

کمالی افزود: در محیط های سربسته همچون اتاق، آپارتمان و چادر مسافرتی به ویژه در زمان هایی که راه های خروج هوا بسته باشد خطر مسمومیت به شدت افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: در صورت مواجهه با افراد دچار مسمومیت ابتدا در و پنجره ها را باز کرده تا هوای تازه در فضا جریان پیدا کند و در صورت لزوم افراد مسموم را به فضای باز منتقل کنند.

مدیر کل پزشکی استان همدان اظهار داشت: همچنین با بستن شیرگاز و خاموش کردن وسایل گرمایشی، موضوع را به اورژانس اطلاع رسانی کنید.

نظر شما