«دو ماشال» روایتی عارفانه از دفاع مقدس

۱۳۹۹/۰۷/۲۴ - ۱۴:۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۷۳۷۷۳
«دو ماشال» روایتی عارفانه از دفاع مقدس
کتاب «دوماشال» خاطرات «ماشاالله حرمتی» به قلم «مهین سمواتی» نویسنده همدانی با حضور معاون راهبری حوزه هنری کشور، مدیرعامل انتشارات سوره مهر و فعالان فرهنگی استان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، نویسنده کتاب «دو ماشال»، ماشاالله حرمتی راوی کتاب را جانبازی 50 درصد با خاطراتی جذاب و طنزگونه معرفی کرد و گفت: «دو ماشال» علاوه بر شرح رشادت های رزمندگان به رنج ها و مرارت های مادران قهرمانی پرداخته  که با جسمی رنجور در انتظار و التهابی دائمی به سر می برند و سرافرازی ما در جنگ مرهون از خود گذشتگی و بزرگ منشی آن هاست.

مهین سماواتی با بیان اینکه این کتاب خاطرات روای کتاب در عملیات های «میمک»، «جزیره مجنون»، «کربلای 5»، «والفجر8»، «نصر8»، «ماوت» و «مرصاد» است، تصریح کرد: جذابیت این خاطرات علاوه بر سندیت پر افتخار دفاع پرشکوه ایران اسلامی، روایت تحول و شکل گیری شخصیت نسلی است که نهال وجودشان در جبهه ها تبدیل به درخت شد و راه سیر و سلوک عارفانه را در پیش گرفتند و در نهایت به ملاقات خدا شتافتند.

وی با بیان اینکه «ماشاالله حرمتی» راوی کتاب در عملیات های جزیره مجنون و کربلای 5 جانباز شده و از یاران شهیدش جامانده است، گفت: در این کتاب خاطرات شیرین، طنز و حزن انگیزی از رزمندگان بویژه شهیدان حسین ابراهیمی، اصغر طاهری، جعفر عبادی، محمد حسین محمد لو، امیر فضل اللهی و ... آمده است.

مهین سماواتی با بیان اینکه فرایند مصاحبه، پیاده سازی و چاپ کتاب دو سال طول کشید افزود: این کتاب  در 192 صفحه با قیمت 35 هزار تومان، به همت حوزه هنری استان همدان و از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین نظیری مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، حجت الاسلام والمسلمین جوادی مسئول قرارگاره خاتم الاوصیا استان، حمید حسام، جواد محقق، محسن صیفی کار، خوش گفتار جانشین فضای مجازی سازمان اوج استان همدان نیز حضور داشتند.

 

 

نظر شما