رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

لزوم حل مشکلات بازار موقت فروش پروندگان/روند نظارت ها تغییر کند

۱۳۹۹/۰۸/۱۵ - ۱۲:۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۰۸۳۰۷۴
لزوم حل مشکلات بازار موقت فروش پروندگان/روند نظارت ها تغییر کند
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان بر ضرورت ساماندهی روزبازارهای شهر همدان تأکید کرد و گفت: مدیریت و نظارت روزبازارها به صورت سنتی پیش می‌رود که این روند باید تغییر کند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، کامران گردان پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان که به‌منظور بررسی موارد مرتبط با سازمان ساماندهی مشاغل شهرداری برگزار شد؛ با بیان اینکه نسبت به سال‌های گذشته شاهد تغییر خاصی در حوزه روز بازارها نبوده‌ایم؛ اظهار کرد: مطرح شدن مسائل و مشکلات شهری به همراه ارائه راهکارهای مناسب به نفع شهر و شهرداری خواهد بود، زیرا در مجموع به دنبال کاهش نارضایتی‌ها هستیم تا شهری با نظم و زیباتری داشته باشیم.

گردان گفت: آمارگیری یکی از ملزومات اساسی کار محسوب می‌شود که متأسفانه این مهم در خصوص دست فروشان و روز بازارها اتفاق نیفتاده است و به‌رغم تأکیدات بسیار، همچنان شناسنامه‌دار نشده‌اند.

وی گفت: با توجه به وضعیت فعلی جهان در حوزه درگیری با بیماری کرونا، باید طرح فاصله اجتماعی بین دست فروشان هم رعایت شود که تاکنون این مهم مشاهده نشده و شهرداری باید به صورت جدی‌تر ورود پیدا کند.

گردان پیشنهاد داد: استفاده از ماسک در روز بازارها الزامی شود تا به‌عنوان یک فرهنگ برای مراجعه‌کنندگان به این مکان‌ها تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری، متولی مدیریت و نظارت بر فعالیت روز بازارهاست؛ گفت: باید سرویس بهداشتی، خط کشی و ایجاد سایبان مناسب در روز بازارها هر چه سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود تا وضعیت آنان، نظم بهتری پیدا کند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: تقریباً وضعیت نظم و بهداشت دست فروشانی که شب‌ها در سطح معابر فعالیت دارند نسبت به روز بازارها مناسب‌تر است.

گردان همچنین گفت: به‌منظور رفع مشکلات کوی خاتم همدان به دلیل شرایط خاص، باید نسخه بهتری در نظر گرفت و طی بازدیدهای میدانی با بهره‌گیری از تجارب سایر شهرهای موفق، راهکارهای منطقی اتخاذ شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات حوزه بازار موقت فروش پروندگان گفت: انتقال این بازار به هر صورت ممکن، صورت گرفت که در حال حاضر مکان آن موقت بوده و باید برای مکان‌یابی محل ثابت، برنامه‌ریزی‌های لازم و پیگیری‌های جدی‌تر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان همچنین با بیان اینکه تعداد دکه‌های سطح شهر و مکان‌های نصب آنان، کاملاً مشخص و شفاف اعلام نشده است؛ گفت: بر اساس ابلاغیه وزارت کشور افزایش دکه‌ها ممنوع است‌؛ از این‌رو نمی‌توانیم مجوز جدید برای نصب دکه‌های سطح شهر داشته باشیم؛ اما جایگزین کردن دکه‌های جدید به جای دکه‌های قدیمی، اقدام شایسته‌ای است.

گردان در ادامه از موافقت کمیسیون خدمات شهری شورا به‌منظور دریافت عوارض و بهای خدمات از مالکان میدان‌بار قدیم به شرط اعمال تمهیدات قانونی خبر داد و گفت: این مهم باید بر اساس مصوبه شورا باشد و این عوارض، صرف هزینه‌های میدان‌بار شود.

گردان همچنین با توجه به اینکه در جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از حسن اسکندرپور، پاکبان مسئولیت‌پذیر منطقه ۲ شهرداری قدردانی به‌عمل آمد؛ گفت: این کارگر تلاشگر به واسطه اقدام ارزشمندش در راستای ادای احترام به آموزه‌های دینی به‌ویژه نماز به‌منظور تعالی فرهنگ شهروندی و برپایی نماز اول وقت مورد قدردانی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه زیبایی و نظافت شهر را مرهون زحمات پاکبان‌ها هستیم؛ عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کمترین ایراد در مدیریت‌شهری به حوزه خدمات شهری وارد بوده است و بیشترین تلاش این حوزه از سوی پاکبانان به انجام می‌رسد که قابل قدردانی است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اظهار کرد: البته در سال‌های اخیر از خانواده پاکبانان قدردانی می‌شد که به علت درگیری با بیماری اپیدمی کرونا کمی، کمرنگ‌تر شده است.

در ادامه رئیس شورای شهر همدان نیز گفت: خوشبختانه حسن اسکندرپور، پاکبان وظیفه‌شناس شهرداری همدان در حوزه عملکرد خود به‌گونه‌ای خوش درخشیده است که به‌عنوان یکی از کارگنان خدماتی شهرداری مورد توجه نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه همدان قرار گرفت.

سید مسعود عسگریان افزود: خوشبختانه وظیفه‌شناسی پرسنل خدوم شهرداری به‌ویژه پاکبانان، یکی از ویژگی‌های بارز مدیریت‌شهری است.

وی گفت: رعایت موازین دینی و مذهبی در کنار فعالیت‌های اجرایی، موجب ایجاد حس مسئولیت‌پذیری می‌شود که امیدواریم برنامه‌های قدردانی از زحمات کارگران فعال و مسئولیت‌پذیر در حوزه خدمات شهری ادامه داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز