مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان:

تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران در همدان اردو می زند

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۵:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۰۸۵۷۸۱
مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران در همدان اردو می زند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان حمید سیفی ظهر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه بابیان اینکه رسانه‌ها رسالت بسیار بزرگ و خطیری دارند و می‌توانند برای ارتقاء کیفی عملکرد مؤثر باشند، گفت: امروز ارتباط دستگاه ورزش و جوانان استان همدان با رسانه‌ها ارتباطی دوسویه است لذا انتظار داریم ضمن بیان نظرات و پیشنهاد‌های خودیاری گر و حامی ورزش استان همدان باشند.

وی گفت: حمایت از رسانه‌ها دلیل بر عدم انتقاد از دستگاه ورزش استان نیست آما آنچه طلب می‌شود انتقاد یا رهنمود توأم با عدالت، منطق و انصاف است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، تصریح کرد: امروز با توجه به شرایط موجود هیچ‌یک از ما فرصتی برای خطا کردن در امورات نداریم لذا باید برای به حداقل رساندن آن از نظریات کارشناسی و تخصصی در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شویم.

وی در ادامه با اشاره به علت لغو شدن میزبانی استان همدان از رقابت‌های والیبال، گفت: در بدو ورود بنده به استان مدیرعامل باشگاه سرو قامتان درخواستی مبنی بر میزبانی از مسابقات والیبال کشور را داشتند که طی رایزنی‌های صورت گرفته و ارتباط با فدراسیون این مهم محقق شد اما متأسفانه به‌واسطه شرایط بحرانی استان همدان در بحث شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌ها و برخی ممنوعیت‌ها از سوی ستاد مبارزه و پیشگیری کرونا استان میزبانی این رقابت‌ها در استان همدان لغو شد.

سیفی بابیان اینکه هدف ما از ورزش کسب سلامتی است، گفت: متأسفانه به‌واسطه شیوع ویروس کرونا امروز برخی فرصت‌ها از دست می‌رود اما باید تلاش کنیم این محدودیت‌ها را به فرصتی دیگر تبدیل کنیم تا بتوانیم در آینده با تمام قدرت حرکت کنیم.

وی افزود: در ماه‌های آینده با عادی شدن شرایط کشور و استان همدان در رابطه با ویروس کرونا میزبانی‌هایی را تدارک دیده‌ایم که در تاریخ ورزش استان همدان مانندی نداشته باشد چراکه استان همدان با دارا بودن ظرفیت‌های متعدد توان برگزاری بسیاری از برنامه‌های ورزشی در سطوح مختلف ملی و فراملی را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه با اشاره به ضرر و زیان باشگاه‌ها، مربیان و ورزشکاران در پی شیوع این ویروس گفت: تصمیماتی در این خصوص گرفته شد بود که با بررسی دریافتیم که باید یک بازنگری در آن صورت بگیرد چراکه سیاست ما حمایت حداکثری از جامعه ورزش و جوانان استان است.

وی تصریح کرد: از ورزشکاران، مربیان، باشگاه‌های ورزشی و همه عزیزانی که بازوان اجرایی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هستند تقاضا داریم تا عادی شدن شرایط و بهبود نسبی وضعیت بحرانی استان در بحث کرونا ما را یاری کنند تا باری بر دوش کادر درمان و زحمتکشان استان اضافه نکنیم.

سیفی در بخش دیگر با اشاره به اینکه ورزش کردن تنها داشتن شرایط روحی، روانی و غیره نیست، گفت: از مؤلفه‌هایی که یک کشتی برای موفقیت نیازمند آن است ساختار ورزشی مناسب، نوع کشتی گرفتن و غیره است تا بتوان به موفقیت برسد.

وی گفت: کمیته‌ای تخصصی برای آسیب‌شناسی فنون کشتی با حضور قهرمانان و مربیان باسابقه و توانمندی همچون صادق گودرزی در حال تشکیل شدن است تا بتوانیم به‌عنوان یک اتاق فکر قهرمانان جوانان خود را هدایت کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تأکید بر اینکه هرزمانی بتوانیم حرفه‌ای عمل کنیم آن زمان باید آرزوی قهرمان شدن را داشته باشیم، گفت: طی رایزنی‌های صورت گرفته بعد از عادی شدن شرایط کرونا در استان اردوی تیم ملی کشتی در استان برگزار خواهیم کرد تا بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشتی کشور به نفع کشتی استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: بحثی که در خصوص بردن ورزش به خانه‌ها مطرح شد مبحث بسیار مهمی است که سالیان سال است در کشورهای دیگر در حال انجام است لذا درصدد هستیم این مهم را که نیاز به هزینه و تجهیزات خاصی ندارد را در استان همدان پیاده‌سازی کنیم.

سیفی از طراحی اپلیکیشنی تحت همین عنوان برای بهره‌مندی هرچه بهتر و بیشتر خانواده‌ها در استان همدان توسط تیم مجرب مستقر در اداره کل ورزش و جوانان خبر داد و گفت: این برنامه در حال بازنگری است تا همه ظرفیت‌های موجود در استان در آن دیده شود و در آینده نزدیک نیز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه جذب اسپانسر نیز در آینده خواهید شنید که مشکل تیم فوتبال پاس همدان رفع خواهد شد بدون صرف منابع دولتی چراکه این کار اشتباه و خلاف قانون و شرع است چراکه ما حق صرف سرانه ورزشی ورزشکاران در رشته‌های مختلف را برای یک تیم یا باشگاه خاص را نداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از جذب اعتبارت ویژه با استفاده از ارتباطات و تعامل با افراد و اشخاص برای ورزش استان خبر داد و گفت: در حال حاضر در حال پرداخت بخشی از بدهی‌ها سابق هستم تا بتوانیم تمرکز خود را به آینده ورزش استان همدان معطوف کنیم.

وی در خصوص ایجاد ساختارهای نظام‌مند در پرداخت به هیئت‌های ورزشی نیز، گفت: هرجا ساختار شفاف وجود نداشته باشد فساد به وجود می‌آید لذا برای این مهم در نظر داریم با پارمتر های در نظر گرفته‌شده اعتبارات و امکانت موجود را در اختیار هیئت‌های ورزشی قرار دهیم.

سیفی از حمایت همه‌جانبه در چهارچوب قانون از تمامی باشگاه‌های ورزشی و ورزشکاران خبر داد و گفت: به دنبال جذب اسپانسر برای تیم گرین کشاورز نهاوند هستیم تا در آینده شاهد حضور این تیم در لیگ برتر و دسته دوم باشیم.

وی با اشاره به تدوین طرحی دقیق و کارشناسی برای حمایت از جامعه بزرگ ورزش استان همدان، گفت: ازاین‌پس اماکن ورزشی تنها در اختیار ورزشکاران خواهد بود تا بتوانند از این محل کسب درآمد کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در ادامه از ایجاد بستری در فضای تبادل و ارتباطات برای معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان همدان توسط تیم خبره و کارشناسی خبر داد و گفت: این سایت طی یک الی دو ماه آینده باهدف معرفی ظرفیت‌های ورزشی استان همدان از ورزشکاران و باشگاه‌های استان تا اماکن ورزشی و بسیاری از جزئیات دیگر رونمایی خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز