رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان:

در حوزه گردشگری شاهد اتفاقات خوبی در شهرداری همدان بوده‌ایم

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۳:۵۴:۳۱
کد خبر: ۱۰۹۱۶۱۹
در حوزه گردشگری شاهد اتفاقات خوبی در شهرداری همدان بوده‌ایم
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه گردشگری در سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، اکبر کاووسی در نشست با رئیس و معاونین سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان اظهار داشت: در مدت اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه برنامه‌ریزی و زیرساختی در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان بوده‌ایم.

وی افزود: با وجودی اینکه این سازمان در حوزه‌های مختلف فعال بوده اما در تمام حوزه از جمله فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و گردشگری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و خوشبختانه شاهد تحولات خوبی در تمام این حوزه‌ها هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حوزه گردشگری گفت: حوزه گردشگری بحث بسیار مهم بوده که در تمام دنیا به عنوان یک صنعت به آن نگاه می‌شود که می‌تواند به عنوان یک منبع اقتصادی و ارز آوری به آن نگاه کرد.

کاووسی خاطرنشان کرد: همچنین در قرآن کریم نیز به فواید بحث گردشگری اشاره شده و خداوند متعال انسان را به گردش در زمین دعوت کرده که می‌تواند انسان‌ها را با فرهنگ‌های متفاوت آشنا کند و ما می‌توانیم فرهنگی ایرانی اسلامی را به جهان با بحث گردشگری معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث اشاعه و گسترش فرهنگ اسلامی در گردشگری نیاز به برنامه‌ریزی‌های بیشتری هستیم، بیان کرد: ما باید بتوانیم مدت حضور گردشگران داخلی و خارجی را در همدان افزایش دهیم اگر در گذشته این مدت 2 روز بوده باید با برنامه‌ریزی مناسب به 4 و 5 روز این مدت اقامت مسافر را برسانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان عنوان کرد: در موضوع افزایش اقامت مسافران شهرداری همدان توانسته قدم‌های خوبی را بردارد.

کاووسی با بیان اینکه تغییر ماهیت مجموعه عین القضات اقدام بسیار مثبتی بوده است، گفت: روزی که بنده برای اولین بار از این مجموعه بازدید کردم به این موضوع اشاره داشتم که باید منظرگاه در این مجموعه راه‌اندازی شود.

وی افزود: تمام تلاش و اقدامات لازمی که در این زمینه نیاز است را انجام می‌دهیم تا در شب یلدا امسال بتوانیم افتتاح منظرگاه را داشته باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به مرکز جامعه آموزش شهروندی بیان کرد: در بحث مالی احداث این مرکز و پارک آموزش شهروندی منابع مالی از مناطق به این موضوع اختصاص پیدا خواهد کرد.

کاووسی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مثبت در حوزه گردشگری سازمان موزه همدان شناسی بوده که هویت و شناسنامه شهر ما را به آیندگان معرفی خواهد کرد که امیدواریم هرچه زودتر این موزه نیز به مرحله راه‌اندازی برسد.

مدیر گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری همدان نیز با اشاره به اقدامات مثبت تغییر ساختار مجموعه عین القضات اظهار کرد: ایجاد منظرگاه از بلدیه تا شهرداری یکی از اقدامات مهم بوده که تا به حال 8 هزار نسخه عکس و مدارک دیگر به دست ما رسیده که توانستیم یک هزار نسخه آن را برای نمایش عموم اسکن بگیریم.

اصغر شیری افزود: امیدواریم بتوانیم تا شب یلدا مقدمات افتتاح این منظرگاه را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به ایجاد سایت‌های مختلف در مجموعه فرهنگی عین القضات گفت: ایجاد مرکز جامع آموزش شهروندی، پارک آموزش شهروندی، موزه همدان‌شناسی با عنوان مادستان، طراحی سایت تالار مشاهیر هرکدام از اقدامات مهم بوده که در دست اقدام است.

شیری خاطرنشان کرد: همچنین در طبقه اول مجموعه عین القضات دپارتمان تاریخ و تمدن که با شهرهای سنندج و کرمانشاه تفاهم‌نامه‌ای را به عنوان مسیر گردشگری تاریخ و تمدن امضا کرده‌ایم راه‌اندازی خواهد شد.

 

نظر شما