رئیس پلیس راه استان همدان:

۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۰:۳۱:۵۳
کد خبر: ۱۱۰۸۲۹۳
۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند
رئیس پلیس راه استان همدان، گفت:۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر استان همدان زنجیر چرخ همراه دارند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ رضا عزیزی اظهار کرد: برخی از رانندگان زنجیر چرخ را تنها برای جریمه نشدن توسط پلیس، خریداری و در صندوق عقب خودرو قرار دادند و آشنایی لازم در مورد نحوه بستن زنجیر چرخ را ندارند.

وی اضافه کرد: این طیف از رانندگان در صورت مواجهه با برف و لغزندگی سطح جاده به علت نداشتن مهارت بستن زنجیرچرخ در برف و سرما گرفتار شده و گاهی مواقع عامل ایجاد راه بندان و ترافیک نیز می‌شوند.

رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: بنابراین می‌طلبد رانندگان پیش از حرکت چند نوبت اقدام به بستن زنجیر چرخ کنند تا در صورت نیاز توان و مهارت کافی برای استفاده از آن در سطح صاف و لغزنده را داشته باشند.

سرهنگ عزیزی گفت: تاکنون بر اساس بررسی های صورت گرفته ۷۰ درصد رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی و برف گیر این استان زنجیرچرخ به همراه داشتند و ۳۰ درصد این تجهیزات را برای استفاده در زمان لغزندگی جاده تهیه نکردند.

وی گفت: در حال حاضر شاهد مه گرفتگی شدید در آزاد راه همدان- ساوه، جاده قدیم همدان - تهران، فامنین تا گردنه دخان هستیم که در این شرایط به هیچ وجه حتی در مکان های دارای خط کشی مقطعه نباید سبقت گرفت.

رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، سالم بودن سیستم گرمایشی، برف پاک کن، شیشه شور، لاستیک، چراغ ها و پُر بودن ظرفیت باک خودرو پیش از حرکت الزامی است.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: طبق دستورالعمل های ابلاغی از سوی ناجا محدودیت های کرونایی پیش بینی شده برای تردد و ورود و خروج خودروهای دارای شماره انتظامی غیربومی و بومی تا شنبه هفته آینده تمدید شده است.

وی از رانندگان خواست با توجه به برف‌گیر و سخت‌گذر بودن جاده های همدان و محدودیت های پیش بینی شده به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند.

 

نظر شما