جشنواره عکاسی «دهکده توریستی گنجنامه» در همدان به کار خود پایان داد

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۲۱:۲۰:۱۵
کد خبر: ۱۱۱۲۰۳۹
جشنواره عکاسی «دهکده توریستی گنجنامه» در همدان به کار خود پایان داد
نخستین رویداد عکاسی گنجنامه با 6 عکس برتر و 11 عکس شایسته قدردانی به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، به همت دهکده توریستی گنجنامه با استقبال عکاسان و شهروندان عزیز همدانی، شاهد برگزاری نخستین جشنواره عکس پاییزی گنجنامه بودیم.

از اهداف این جشنواره بالا بردن سطح معرفی این حرفه و همچنین معرفی شهر زیبای همدان را می‌توان بیان کرد.

این رویداد روز گذشته به ایستگاه پایانی رسید و به این بهانه منتخبان آثار‌ هنری به سالن جلسات شهرداری همدان دعوت شدند تا با حضور عباس صوفی شهردار، حمید سیفی، مدیرکل ورزش و جوانان، سعید ترابیان، مدیرعامل مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه و مهدی مجیدی مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر مورد قدردانی قرار گیرند.

شهردار همدان در این نشست به جایگاه متمایز همدان در نگاه ملی و جهانی اشاره کرد و گفت: همواره بر این جمله تأکید داریم که «همدان شهر زیبای من» می‌تواند به‌عنوان یک برند تأثیرگذار برای شهر همدان باشد. چه بسا به این واسطه می‌توانیم زیبایی‌های همدان را به رخ جهان بکشانیم.

عباس صوفی به تلاش شهرداری برای پیرایش مبلمان و المان‌های شهری در همدان اشاره کرد و گفت: شهر زیبا درواقع شهری است که می‌تواند در نقش تعریف‌کننده فرهنگ غالب شهروندان خود، کالبد و محیط شهری، سیما و منظر مناسب با حال ساکنان خود و موضوعاتی از این‌دست به جامعه هدف مدنظر معرفی و نشان دهد که این خود درآمدهایی برای آنها از جمله اعتبار جهانی، ملی و محلی، چهره خوب، حس و خاطره‌ای ماندگار، منابع و درآمد مالی در زمینه گردشگری، سرمایه اجتماعی و ارزش فرهنگی برای شهر و شهروندان را دارد.

وی بیان کرد: به‌عنوان مثال، ما در شهرها با توجه به رویکرد نوین آن با پدیده‌ای به‌نام المان یا نماد شهری مواجه هستیم که به‌دلیل دیده شدن شهر و این عناصر منحصر به‌فرد مصنوعی، با خلق یا کشف یک اثر به شکل هنرمندانه آن، این قابلیت را داریم که بتوانیم تأثیری شگرف بر شهر و مخاطبان آن شهر نیز داشته باشیم که در نقاط مختلف شهر نظیر موزه و اماکن خصوصی گرفته تا حوزه قلمرو همگانی، این موضوع به‌منصه ظهور رسیده و مظاهر آن در قالب یک اثر سازه‌ای، معماری، مجسمه و ... تجلی یافته است.

وی به ردپای ماندگار همدان در برگزاری رویدادهای جهانی همچون همدان 2018 و راه ابریشم اشاره کرد و گفت: همچنان تصویری ماندگار از همدان در ذهن جهانی باقی است.

همدان رویداد ثابت ندارد

در این نشست مدیرعامل مجتمع تفریحی توریستی گنجنامه به این مهم اشاره کرد که همدان رویداد ثابت ندارد و به همین دلیل معرفی توانمندی‌های استان در اغلب موارد مغفول می‌ماند.

سعید ترابیان در این زمینه گفت: گردشگری رویداد برای مقاصد عنصری کلیدی برای توسعه گردشگری به‌شمار می‌رود. روستاها و شهرها به شکل فزاینده‌ای تمایل دارند تا از طریق توسعه رویدادها، فرهنـگ و طبیعـت خـود را بـا گردشگران به اشتراک بگذارند.

وی گفت: گردشگری رویداد راهکاری نوین برای توسعه اقتصادی پایدار در جوامع محلی است، درحال‌حاضر به‌دلیل کرونا که بیشتر موقعیت‌ها به مخاطره افتاده است چنین جشنواره‌هایی می‌تواند یاری‌رسان باشد.

رویدادها در سراسر زندگی انسان‌ها، در همه زمان‌ها و همه فرهنگ‌ها وجود داشته اند و نقش قدرتمندی در نظام اجتماعی هر جامعه دارند. با افزایش جمعیت، زندگی شهرنشینی و صنعتی شدن جوامع، رویدادها همچون فرصتی برای معرفی توانمندی‌های منطقه محسوب می‌شوند.

مزایای جشنواره‌ها و رویدادهای ویژه در شهرها از اهمیت بیشتری برخوردار است. نقش این رویدادها به‌ویژه از بعد بهبود کیفیت زندگی به‌واسطه تقویت اقتصاد محلی، اشتغالزایی، توسعه مقاصد روستایی، ارتقای فرهنگ و تاریخ بومی و فراهم آوردن فرصت‌های تفریحی، فرهنگی و آموزشی برای ساکنان، پروراندن حس غرور ملی، کمک به حفاظت از محیط‌های طبیعی و اجتماعی و فرهنگی حساس، سهیم بودن درتوسعه پایدار منطقه و ایفای نقش به‌عنوان مقصدی برای بازدیدکنندگان واجد اهمیت است.

بیانگر استعداد بالقوه گردشگری زمستانی همدان باشیم

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در این نشست عنوان کرد: امیدواریم سال 1400 سال رونق برای مجموعه‌های گردشگری و ورزشی در استان باشد.

مهدی مجیدی گفت: جشنواره‌های زمستانی همچنان که از نام آن پیدا است برای استان‌های سردسیری همچون همدان ضرورت ویژه دارند، حتی اگر در شرایط فعلی باشیم و کرونا محدودیت‌ها را اعمال کند ما می‌توانیم به‌واسطه رویدادها معرف توانمندی‌های استان باشیم. درواقع بیش از آنکه در قالب جشنواره خلاصه شوند، این قابلیت را دارند که گردشگری راکد در زمستان مناطق سردسیری را در تصاویر ماندگار معرفی کنند.

وی گفت: این جشنواره‌ها در واقع به‌دنبال ایجاد جذابیت گردشگری در فصول سرد سال هستند و این پیام را به گردشگر گریخته از سرما انتشار می‌دهند که حتی در فصول سرد سال مناطقی هستند که انعکاس تصاویر آنها داشته‌هایشان را ماندگار می‌کند. در یک کلام باید که بیانگر استعداد بالقوه گردشگری زمستانی همدان باشیم.

از ویژگی آثار این دوره می‌توان مشارکت مختلف قشر اجتماعی را بیان کرد که در دوران بعدی جشنواره می‌شود از این امتیاز استفاده بیشتری نمود. آثار در نگاهی اجمالی از نظر موضوعی متمرکز و به مراتب از سطح کیفی مطلوبی برخوردار بود.

پس از بررسی آثار ارسالی با درنظر گرفتن ارزش‌های تکنیکی و برخورداری از قدرت بیان هنری آثار توسط داوران از میان 250 عکس، تعداد 6 عکس برتر و تعداد 11 عکس شایسته قدردانی انتخاب شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز