معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

اجرای ۴۶ پروژه سلامت در استان همدان/ ۴ دستگاه اکسیژن ساز در راه مراکز درمانی استان

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۰۸:۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۱۸۶۸۰
اجرای ۴۶ پروژه سلامت در استان همدان/ ۴ دستگاه اکسیژن ساز در راه مراکز درمانی استان
معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از اجرای ۴۶ پروژه سلامت در استان همدان خبر داد و گفت: با توجه به نیاز مراکز درمانی استان 8 دستگاه اکسیژن ساز به مراکز درمانی تحویل و 4 دستگاه دیگر نیز در راه مراکز درمانی استان است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، فریبرز نیاستی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دستگاه «ام آر آی» نهاوند در سال ۹۸ با پیگیری شهرستان از هیات امنای ارزی تحویل گرفته شد و به نهاوند ارجاع شد اظهار کرد: پس از ورود این دستگاه برخی صحبت‌هایی کردند که دست دوم است!.

وی بیان کرد: دستگاهی که ابتدا برای نهاوند دیده شده بود با عنوان «زیمنس» بود اما چون در آن زمان که تحویل داده شد این دستگاه وارد نشده بود و در اختیار هیات امنای ارزی نبود از طرفی یک دستگاهی ساخت کشور کره جنوبی در اختیار هیات ارزی بود که قیمت آن ۲.۲ میلیارد تومان شده و به نهاوند اختصاص یافت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با تاکید به اینکه ما نیز در فراهم کردن زیرساخت‌ها ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم خاطرنشان کرد: بخش MRI نهاوند را با ۴.۹میلیارد تومان راه‌اندازی کرده‌ایم که در حال حاضر خدمات لازم را به مردم نهاوند ارائه می‌دهد.

«MRI» نهاوند دسته دوم نیست

وی با اشاره به اینکه نسبت به دست دوم بودن این دستگاه صحبت‌هایی در شهر نهاوند شده بود! بیان کرد: برخی از اصحاب رسانه مطالبی را منتشر کردند که دغدغه‌ای نسبت به این موضوع داشتند اما آیا امکان دارد از سوی وزارت بهداشت و هیات امنای ارزی، دستگاهی که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومان وارد می‌شود دست دوم باشد؟!

نیاستی بیان کرد: این دستگاه دست دوم نیست و در کنار آن موضوعاتی مطرح شده و نمی‌خواهم به آن دامن بزنم اما آنچه مهم بوده این است که اتفاق مهمی در نهاوند افتاد تا بیماران از وجود چنین دستگاهی بهره‌مند شوند.

وی  با بیان اینکه دستگاه «سی‌تی‌اسکن» شهرستان رزن و «ام‌ آر‌ آی» شهرستان نهاوند راه‌اندازی شده است  خاطرنشان کرد: در شهرستان کبودرآهنگ نیز «سی‌تی‌اسکن» در هفته‌های آینده بهره‌برداری می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از استقرار هشت دستگاه اکسیژن ساز در  استان طی ایام کرونا خبر داد و افزود: چهار دستگاه جدید نیز در حال ورود به استان است که برای هر دستگاه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان همدان با کمبود دستگاه اکسیژن برای بیماران مبتلا به کرونا مواجه نشد گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای تجهیزات بیمارستان‌های استان اختصاص یافته است.

نیاستی با اشاره به اینکه هشت دستگاه آمبولانس اسپیرنتر به دانشگاه علوم‌پزشکی همدان اضافه شد بیان کرد: شهریورماه سال ۹۸، توسعه اورژانس بیمارستان بعثت به اتمام رسید و ۹۰ تخت ارتقا یافت که اگر انجام نمی‌شد با وورد کرونا با مشکل مواجه بودیم.

افزایش تخت های «ای سی یو» مراکز درمانی استان همدان به ۱۸۰ تخت

وی به اضافه شدن ۳۵ تخت «ای سی یو» به بیمارستان سینا اشاره کرد و افزود: در استان همدان از ۱۱۰ تخت «ای سی یو» به ۱۸۰ تخت رسیده‌ایم که اگر اتفاقات سال ۹۸ رقم نمی‌خورد مطمئنا شرایط دیگری در استان حاکم بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از پرداخت  معوقات کادر درمان در ایام کرونا خبر داد و گفت: در این ایام به ارزش ۳۰ میلیارد تومان ملزومات حفاظت فردی از جمله گان، شیلد و ماسک در اختیار کادر درمان استان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این بود که کمترین آمار مرگ‌ومیر را در بین کادر درمان داشته باشیم که و ماه‌ها این روند وجود داشت اما بعد از ۸ ماه شاهد شهادت دو پرستار شدیم.

نیاستی با بیان اینکه سال گذشته  ۳۹۲ نفر نیرو  جذب شدند که امسال مجوز جذب یک‌هزار و ۲۰۷ نیرو اخذ شده که در قالب آزمون استخدامی جذب می‌شوند افزود: مجوز جذب ۸۳۷ نیروی جدید در بهمن ماه گرفته شده که امیدواریم با ورود این نیروها توان مضاعفی به سیستم بهداشتی ـ درمانی استان وارد شود.

وی  با اشاره به ساخت مرکز جامع سرطان همدان گفت: فاز اول این پروژه ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا کنون ۷۰ میلیارد تومان  برای آن هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه دستگاه‌های مورد نیاز مرکز نیز در حال خریداری و ورود به استان است تا بتوانیم فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۶ پروژه عمرانی برای دهه فجر داریم که ۶۰ هزار و ۳۶۱ متر مربع مساحت دارند و دقیقا دانشگاه به مانند کارگاه بزرگی است که  تمام پروژه‌ها از ۳۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفته آینده با حضور خیری قرارداد ساخت مرکز تخصصی و فوق تخصصی ارائه خدمات به بیماران ام اس و بیماران حرکتی و عضلانی منعقد خواهیم کرد که یکی از نیازهای شهر همدان است گفت: اورژانس بیمارستان ملایر ۹۰ درصد پیشرفت داشته که تا پایان سال به بهره برداری می‌‌رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز