رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

۲۹۵ واحد صنفی استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند

۱۳۹۹/۱۱/۱۱ - ۱۲:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۱۲۸۸۹۰
۲۹۵ واحد صنفی استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: ۲۹۵ واحد صنفی استان همدان به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، رشید حیدری مقدم در ستاد مدیریت کرونا اظهار داشت: مجموع موارد مثبت بستری از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در استان همدان به ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر و موارد سرپایی به ۱۷ هزار و ۵۰۴ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: چهار بیمار بالای ۶۰ سال که سه تن از آنها دارای بیماری زمینه ای بودند روز گذشته بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند و شمار متوفیان کرونا در این استان تا روز گذشته به یک هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: سهم شرکت در اجتماعات در ابتلا به ویروس کرونا از ۳۳ درصد به ۴۶ درصد و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کار از ۲.۳ درصد به هشت درصد افزایش داشته است.

دکتر حیدری مقدم ادامه داد: همچنین در مقابل شاهد کاهش سهم تماس درون خانگی در ابتلا به کرونا از ۵۹.۵ به ۴۴ و تماس شغلی پرسنل بهداشت و درمان در ابتلا به کووید ۱۹ از ۲.۳ درصد به ۱.۷ درصد هستیم.

وی گفت: به دنبال بازرسی های صوت گرفته از مرکزخدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی منتخب این استان در یک هفته گذشته مشخص شد که به طور میانگین ۸۶ درصد این واحد ها بهداشت و حفاظت فردی و ۷۸ درصد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: در عین حال ۸۶ درصد خدمات دهندگان و ۷۹ درصد مراجعان به مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی منتخب از ماسک برای مراقبت از خود و دیگران برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرده بودند.

حیدری مقدم ادامه داد: ۲۹۵ واحد صنفی این استان در یک هفته گذشته به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی به مرجع قضایی معرفی و ۲۱ واحد به علت بی توجهی به تذکرهای صورت گرفته با دستور مقام قضایی پلمب شدند.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان بی توجهی به اصول بهداشتی مربوط به صنوفی نظیر خواربارفروشی و سوپر مارکت، نانوایی و پلیس + ۱۰ است و این صنوف بیشترین میزان اخطار و پلمب را در یک هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: به دنبال اجرای طرح شهید سلیمانی رهگیری و غربالگری ۵۳ هزار نفر از اطرافیان بیماران مبتلا به ویروس کرونا صورت گرفت که در این باره شرایط استان قابل قبول است.

حیدری مقدم اظهار داشت: خیز جزیی در شیوع کرونا را در ۲ هفته گذشته شاهد بودیم و هم اینک این وضعیت کنترل شده و تنها مشکلاتی در حوزه شهرستان درگزین وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز