رونمایی از چهار کتاب نویسندگان جوان تویسرکانی

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۰۹:۵۲:۳۹
کد خبر: ۱۱۳۸۱۳۲
رونمایی از چهار کتاب نویسندگان جوان تویسرکانی
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تویسرکان از رونمایی از چهار کتاب از نویسندگان جوان این شهرستانبه مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: پروژه ساختمان کتابخانه سید شهاب بیش از 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهدی کریمی از رونمایی چهار کتاب به همت کتابخانه میررضی‌الدین آرتیمانی و بامداد شهر فرسفج به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد  و اظهار کرد: کتاب‌ «عشق تقصیری ندارد» و «گویش تویسرکانی» آثار ریحانه نوری از نویسندگان جوان شهرستان تویسرکان است.

وی با اشاره به همکاری ریحانه نوری با کتابخانه عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، از رونمایی سومین کتاب به نام «سایه‌های سر به زیر» اثر محدثه سادات مهدیان نام برد و گفت: کتاب «کیسه آسمانی» چهارمین کتاب اثری از بهنام جهانی، یکی از موفق‌ترین قصه‌گوهای شهرستان و دارنده رتبه کشوری است که تاکنون پنج کتاب را به رشته تحریر درآورده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تویسرکان در خصوص برنامه‌های این نهاد با توجه به وضعیت کرونا گفت: برنامه‌های کتابخانه‌ها با شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و هر کتابخانه به صورت مستقل در بخش‌های مختلف به جامعه مخاطب و علاقه‌مندان در صفحه اینستاگرامی برنامه دارند.

وی به شعرگویی توسط شاعران بومی، نقد و معرفی کتاب و قصه‌گویی در فضای مجازی از کتابخانه شهید مدنی و مسابقه «خطبه فدکیه» در کتابخانه باقرالعلوم (ع) سرکان به مناسبت دهه مبارک فجر اشاره کرد و افزود: کتابخانه‌های عترت و بامداد بسته‌های فرهنگی متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان در روستاهای ابدالان و سه روستای دیگر محروم توزیع کردند.

کریمی در ادامه پیشرفت فیزیکی پروژه ساختمان کتابخانه روستای سید شهاب را بیش از ۹۷ درصد به مساحت ۵۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۳۰ متر مربع دانست و با اشاره به اینکه در حال حاضر این کتابخانه حدود ۴ هزار جلد کتاب دارد گفت: پیش‌بینی افزایش منابع این کتابخانه تا حدود ۱۰ هزار کتاب هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه روستای سید شهاب به عنوان بزرگترین روستای شهرستان تویسرکان دارای ظرفیت بسیار بالایی است، یادآور شد: همانگونه که سال گذشته این کتابخانه توانمندی خود را نشان داد و به عنوان کتابخانه روستای برتر کشور انتخاب شد.

 

نظر شما