کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان:

تندباد همراه با برف و باران استان همدان را فرا می‌گیرد

۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۲۰:۳۸:۱۲
کد خبر: ۱۱۳۸۵۳۳
تندباد همراه با برف و باران استان همدان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: وزش تندباد شدید همراه با بارش پراکنده برف و باران از عصر امروز و طی ۲۴ ساعت آینده با استقرار و فعالیت یک سامانه بارشی، بیشتر نقاط استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری و همراه وزش شدید باد پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام هشدار در خصوص سرعت وزش باد در سطح استان همدان، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده(از بعد از ظهر امروز تا فردا شب) وزش باد خیلی شدید در بیشتر مناطق به ویژه در مناطق شرقی استان و از بعدازظهر چهارشنبه تا ظهر پنج شنبه نیز بارش باران و برف برای بیشتر نقاط استان به خصوص مناطق جنوبی پیش بینی می شود.

به گفته وی، هواشناسی استان همدان در همین این رابطه با اعلام هشدار سطح نارنجی، وزش باد خیلی شدید به ویژه در مناطق شرقی استان و همچنین بارش باران و برف در اکثر نقاط به ویژه مناطق جنوبی همراه با لغزندگی معابر به خصوص مسیرهای کوهستانی را پیش بینی کرده است. 

باقری شکیب گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی که از سمت غرب وارد استان همدان می‌شود، در نیمه غربی و جنوبی استان شامل شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان و اسدآباد است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی استان به صورت ریزش برف خواهد بود، افزود: فعال عمده این سامانه در بازه زمانی چهارشنبه تا ظهر پنجشنبه است و پیش‌بینی می‌شود بین ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر ریزش برف در این مناطق به خصوص مناطق کوهستانی استان را شاهد باشیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان تصریح کرد: با خروج این سامانه، جبهه ای از هوای سرد و خشک فضای استان همدان را دربر می گیرد به نحوی که دمای هوا در برخی از نقاط استان تا هشت درجه سانتی گراد زیر صفر نیز کاهش می‌یابد.

باقری شکیب گفت: شهرستان اسدآباد با ۲۰ درجه سانتی‌گراد و کبودراهنگ و بهار با صفر درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری‌شکیب خاطرنشان کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۸ تا ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز