نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

تبعیض و شکاف طبقاتی در جامعه رفع شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۱۴:۴۰:۱۸
کد خبر: ۱۱۳۹۷۹۹
تبعیض و شکاف طبقاتی در جامعه رفع شود
امام جمعه همدان با تأکید بر لزوم حل مسئله تبعیض و شکاف طبقاتی، کمبود برخی از کالاهای اساسی از جمله روغن در استان را غیر قابل قبول عنوان کرد و گفت: نهادهای نظارتی باید بیشتر ورود کنند چراکه هیچ گونه سهل‌انگاری در این حوزه قابل بخشش نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از اتفاقات مبارک در طول چهل ساله نظام جمهوری اسلامی ایران مشارکت مردم است به طوری که امروز مردم اکثر مدیران را انتخاب می کنند و صاحب اصلی کشور هستند.

وی افزود: ممکن است در فضای مجازی یا رسانه‌ای این‌گونه تبلیغ شود که دولت و مجلس در تصمیم‌گیری‌ها دخیل نیستند در صورتی که به هیچ عنوان اینگونه نیست و رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم تبریز اشاره کردند انتخاب مردم در تعیین وضعیت اقتصادی، معیشتی و سیاسی کشور تاثیرگذار است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشارکت مردم در نظام جمهوری اسلامی در برخی از انتخابات به ۷۳ درصد رسیده است تصریح کرد: در سال ۱۳۵۴ آخرین انتخاباتی که شاه برگزار کرد فقط ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شرکت کردند در آن زمان دولت انگلستان در انتخابات مجلس دخالت می‌کرد اما در سال ۵۸ بیست میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران برای قوه مجریه و دولت در اداره کشور بسیار مهم است خاطرنشان کرد: یکی از هنرهای انقلاب اسلامی تربیت سردار سلیمانی‌هاست به طوری که بستری را فراهم کرده که انسان‌های رشید و انقلابی و اثرگذار تربیت شود.

شعبانی گفت: در دوره طاغوت سلسله شاهنشاهی جشن‌های ۲۵۰۰ ساله را برگزار کرد اما کدام یک از انسان‌های برجسته را توانست تربیت کند، اینجاست که می‌بینیم یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب چمران‌ها، همتی‌ها، باکری‌ها و حججی‌ها هستند که نفس امام راحل به آنها خورد و بالنده شدند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیز افراد مومن بسیار فراوان وجود دارند و نباید بگوییم که آن چهره‌های شاخص تنها به ابتدای انقلاب محدود می‌شوند اظهار کرد: امروز شاهد حضور چهره‌های شاخص بسیاری بین جوانان هستیم هرچند ممکن است افرادی باشند که در راه صحیح حرکت نکنند اما جوان مومن انقلابی بسیار داریم که محصول جمهوری اسلامی هستند، به عنوان مثال همین جوانانی که در محرم، ماه رمضان یا اعتکاف در حسینیه‌ها و مساجد قرار حضور پیدا می‌کنند از همین جوانان مومن هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امسال به دلیل بیماری کرونا مراسم اعتکاف را از دست دادیم اما فرصت ارتباط با خداوند هرگز از دست نمی‌رود تصریح کرد: جوانان در ایام اعتکاف در خانه‌ها نماز جعفر طیار را فراموش نکنند چراکه این نماز هدیه پیامبر به برادر حضرت علی(ع) است که در یکی از جنگ‌ها پیروز شد.

وی با تاکید بر اینکه اعتکاف‌ها و نماز‌های جمعه به برکت جمهوری اسلامی است ادامه داد: هم اکنون در حدود ۹۰۰ منطقه از کشور نماز جمعه برگزار می‌شود و این یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

شعبانی در ادامه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری مسئله مبارزه با فاصله طبقاتی و ترویج این فرهنگ است، مدیران نباید فراموش کنند که این مسئله تنها نصیحت نیست بلکه دستوراتی است که باید عملیاتی شود چراکه با توصیه و نصیحت تبعیض حل نمی‌شود.

وی اظهار کرد: یکی از مسائل تبعیضی در شهر ما شرایط بالای شهر و پایین شهر است و یا مناطقی که با آن برخوردار می‌گویند به طوری که امکانات شهری بیشتری در آنجا نسبت به مناطق کمتربرخوردار وجود دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکل این است که شهرداری و شورای شهر به عدالت توجه کنند گفت: البته بخشی از این مشکلات به قانون برمی‌گردد چون در بالای شهر درآمد بیشتر است، هزینه بیشتری هم می‌شود اما در پایین شهر یا مناطق کمتر برخوردار درآمد کمتر و در نتیجه هزینه کمتری صورت می‌گیرد، بنابراین بالای شهر بیشتر رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که چرا سنگفرش یکی از مناطق مداوم تغییر پیدا می‌کند اما چاله چوله‌های پایین شهر خیر؟ این موضوع به تصمیم مدیران برمی‌گردد پس تا آنجا که قانون اجازه می‌دهد به نفع عدالت تصمیمات جسورانه بگیرند، در حاشیه شهر مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود و بین بالای شهر و پایین شهر تبعیضی وجود نداشته باشد.

شعبانی در ادامه به سالروز شهادت شهید محلاتی و فرا رسیدن «روز روحانیت» اشاره کرد و گفت: روحانیت به تناسب جمعیت خود ۱۰ برابر سایر اقشار شهید داده است به طوری که هم اکنون هم ۴۳ شهید مدافع حرم از جامعه روحانیت است.

وی با بیان اینکه قشر روحانی همواره در خط مقدم دفاع از انقلاب حضور داشته‌اند و سختی‌های بسیاری را در این راه پشت سر گذاشتند اظهار کرد: با وجود اینکه امروز انحرافات بسیاری وجود دارد روحانیت در حال حرکت در مسیر الهی و آگاهسازی جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه به مسئله کمبود برخی از کالاهای اساسی در استان اشاره کرد و گفت: کمبود کالای اساسی در برخی از استان‌های دیگر نیز وجود دارد اما در همدان شدیدتر است در حالی که در استان تولیدکننده روغن داریم و اعلام کرده می‌تواند تولیدات خود را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مدیران ارشد استان توجه بیشتری کنند چراکه به نظر می‌رسد برخی از لایه‌های پایین‌تر مدیریت با کم‌کاری و بی‌مسئولیتی بنا دارند مردم را عصبانی کنند تاکید کرد: نیاز است که نهادهای نظارتی نیز بیشتر ورود کرده چراکه هیچ سهل‌انگاری در این حوزه قابل بخشش نیست اگر چه برخی از مشکلات به سطح ملی بازمی‌گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز