شبهای زیبای همدان با نورپردازی معابر منطقه یک

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۸۳۱
شبهای زیبای همدان با نورپردازی معابر منطقه یک
این شبها با گذر از معابر سطح منطقه یک شهر همدان، از نکاتی که بیش از هرچیزی به چشم می آید زیبایی خیابان ها و معابر است که با استفاده از رنگهای مختلف نورپردازی شده اند گویی که شهر همدان در حال پوست اندازی جدید برای تبدیل شدن به یک شهر با زندگی شبانه روزی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، امروزه شهرها مانند گذشته نیستند که با تاریک شدن هوا به خواب رفته و با طلوع خورشید بیدار شوند. شهرهای امروز و فضاهای آن تبدیل به مکانهایی شبانه روزی شده  اند. بنابراین برای جلوگیری از بی  استفاده ماندن نیمی از عمر مفید شهر و دستیابی به کیفیت هایی که با طراحی صحیح روشنایی و همچنین نورپردازی مناسب نصیب شهر و ساکنین خواهد شد. نورپردازی مناسب می تواند یکی از عوامل تقویت کننده  هویت یک مکان و ارتقاء شخصیت ویژه آن محسوب شود. با نورپردازی مناسب می  توان بر جذابیت و در نتیجه سرزندگی شهر یا آرامش فضاهای آن افزود و حضور شهروندان را در فضا تقویت نمود. در همین رابطه مصاحبه ای را با مدیر منطقه یک شهرداری که پیشتاز زیباسازی در فضای شهری است ترتیب دادیم که با هم میخوانیم:

مسعود دهبانی صابر با اشاره به اینکه در گذشته روشن کردن معابر و فضاهای شهری تنها با هدف افزایش امنیت شهروندان و تسهیل تردد صورت می پذیرفت بیان کرد در حال حاظر با گسترش تردد شهروندان در شبها یکی از نکات مهم نگه داشتن فضای زیبای شهر در طول این مدت است.

مدیر منطقه یک گفت نورپردازی مناسب عاملی برای هویت بخشی به فضا است. با استفاده از این تکنیک می توان سرزندگی را برای شهروندان به ارمغان آورد و آرامش را در فضا برقرار نمود. علاوه بر آن نورپردازی اصولی فضاهای مختلف شهری کارایی فضا را در تمام ساعات شبانه روز ارتقاء می بخشد و ماندگاری شهروندان را در فضای بیرون تا دیر وقت تقویت می کند.

وی با بیان اینکه کاربرد نورپردازی در مکان های مختلف شهر به منظور ایجاد چشم اندازی زیبا و متفاوت و زیباتر نشان دادن معابر در شب است مطرح کرد زیباسازی و نورپردازی های شبانه باعث افزایش ترددها شده که خود باعث تقویت کسب و کارها و مباحث اقتصادی است.

دهبانی صابر با بیان اینکه از مهم ترین نکاتی که در بحث نورپردازی به آن پرداخته می شود بایستی اقلیم و توپوگرافی یک شهر باشد عنوان کرد پیشینه تاریخی و هنری شهر، پایداری اقلیمی، مباحث گردشگری و ... از دیگر مواردی است که بایستی در طراحی نورپردازی ها به آن دقت داشت.

وی گفت: در سالجاری اهتمام ویژه ای برای ساخت و اجرای آبنماها و نورپردازی هایی آنها صورت پذیرفت که از جمله آنها می توان به میدان قائم، میدان جهاد، میدان شریعتی ، پارک نرگس ، پیاده راه ‌بوعلی ، میدان بیمه، جنب شهرداری آرامگاه بوعلی و بوستان ارم اشاره کرد.

دهبانی صابر ادامه داد همچنین نورپردازی پیاده رو ها و معابر نیز از دیگر مواردی بود که در دستور کار منطقه یک قرار داشت، که  از جمله آنها می توان به نور پردازی های خیابانهای بوعلی، خیابان خواجه رشید و خیابان مصیب مجیدی اشاره کرد و همچنین نورپردازی پیاده رو خیابان بوعلی نیز از دیگر مواردی بود که در سالجاری صورت گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز