رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند خبر داد:

راه اندازی ایستگاه آنلاین سنجش آلودگی هوای نهاوند بر روی تلویزیون شهری

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۰۷:۳۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۲۱۱
راه اندازی ایستگاه آنلاین سنجش آلودگی هوای نهاوند بر روی تلویزیون شهری
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی ایستگاه آنلاین سنجش آلودگی هوای نهاوند بر روی تلویزیون شهری خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به رشد و بار ترافیک خودرویی و آلاینده های محیطی و اهمیت پایش کیفیت هوا و اطلاع رسانی بموقع به شهروندان  را در این خصوص دوچندان می کند.

وی افزود: بر همین اساس با تلاش و مکاتبات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند با شهرداری نهاوند، جهت راه اندازی سیستم آنلاین ایستگاه سنجش آلودگی هوا بر روی تلویزیون شهری ، این اقدام با مساعدت شهرداری انجام گرفته است.

وی، با بیان اینکه در این ایستگاه سنجش آلودگی هوا، 3 پارامتر اصلی شامل ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، دی اکسید گوگرد و دی اکسید نیتروژن اندازه گیری می شود، اظهار داشت: این پارامترها در حال حاضر مهمترین آلاینده های هوا در نهاوند بوده و با نصب آنالایزرهای مربوط به این آلاینده ها می توانیم وضعیت کیفی هوای شهر را پایش کنیم.

سلگی افزود: بهره برداری از ایستگاه های سنجش آلودگی هوا از دو منظر قابل اهمیت است اول اینکه شهروندان می توانند از وضعیت کیفی هوای منطقه اطلاع پیدا کنند و بیماران در روزهای آلوده کمتر خود را در معرض آلودگی هوا قرار دهند و دوم اینکه در صورت افزایش شدید آلودگی هوا امکان بررسی منابع آلودگی، سریع تر خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز