رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان:

وضعیت کرونا در تویسرکان پرخطر شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۱:۳۰:۱۰
کد خبر: ۱۱۵۹۷۲۱
وضعیت کرونا در تویسرکان پرخطر شد
رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان از وضعیت قرمز کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: متاسفانه آمار بستری‌های کرونایی به شکل فزاینده‌ای بالا رفته و کادر درمان در شرایط سختی هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان مهدی کریمی‌مشاور، با بیان اینکه در حال‌حاضر شرایط کرونایی شهرستان با عبور از رنگ زرد به قرمز تبدیل شده است اظهار کرد: تویسرکان در شیب تندی از این بیماری قرار دارد و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم ممکن است به شرایط سخت قبل برگردیم.

وی با تاکید براستفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، منشا ۳۰ درصد از موارد مثبت کرونا را دورهمی‌های خانوادگی دانست و افزود: برخی بر این باورند در دید و بازدید با والدین و بستگان نزدیک اتفاقی نمی‌افتد در حالی که با همین دورهمی‌ها آلودگی را منتقل می‌کنیم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان با بیان اینکه برای جلوگیری از گسترش ویروس ۹۵ درصد از آحاد مردم باید ماسک بزنند اضافه کرد: برای مثال اگر ۶۰ درصد مردم ماسک بزنند و بقیه ماسک استفاده نکنند تعداد زیادی به خطر می‌افتند، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن و فاصله اجتماعی مهمترین و اصلی‌ترین راهکار در مقابله با کرونا است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه تست مثبت کرونا انگلیسی یا جهش یافته در تویسرکان نداشتیم ادامه داد: با مسافرت‌هایی که انجام شده و ممکن است در آینده صورت گیرد احتمال بروز کرونای جهش یافته وجود دارد، نمی‌خواهیم که نه امید واهی دهیم و نه واهمه در بین مردم ایجاد کنیم؛ بلکه تنها هدف آگاهسازی مردم برای رعایت پروتکل‌ها به منظور عبور سریع از وضعیت قرمز است.

کریمی‌مشاور با اشاره به انجام یک‌هزار و ۵۰۰ بازرسی از کسبه و اصناف در  شهر و روستا از ۲۵ اسفند سال ۹۹ تا ۱۰ فروردین گفت: صدور اخطار قانونی و تشکیل پرونده قضایی و تعزیری برای افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکردند، از اقدامات همکاران بهداشت و محیط مرکز بهداشت و درمان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه واحد پیشگیری مرکز بهداشت و درمان در ایام تعطیلات پیگیر موارد مثبت کرونا در هر نقطه شهرستان بودند و در صورت نیاز ورود و از اطرافیان هم تست می‌گرفتند خاطرنشان کرد: مراکز ۱۶ ساعته در بحث خدمات‌دهی کرونا فعال بوده و خواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان تویسرکان خواستار کمک مردم برای عبور از وضعیت قرمز کرونا شد و با اشاره به اینکه بیمارستان ۱۵۴ تختخوابی جدیدالاحداث شهید سلیمانی مرکز کرونای شهرستان شده افزود: متاسفانه آمار بستری‌ها به شکل فزاینده‌ای بالا رفته و کادر درمان درگیر هستند و حتی به لحاظ پزشکی از حوزه بهداشت هم کمک گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه کادر درمان شرایط سختی دارند و برخی از پرسنل هم مثبت شدند تصریح کرد: اگر  همه با هم اصول تاکید شده برای مقابله با کرونا را رعایت کنیم بار مراجعه به بیمارستان کم می‌شود؛ اما اگر ساده‌انگاری کنیم شرایط سخت‌تر خواهد شد.

کریمی‌مشاور با بیان اینکه طی این دو هفته آمار فوتی‌های کرونا در شهرستان خیلی بالا نبوده است بیان کرد: اما این واهمه است از دو سه هفته دیگر آمار فوتی بالا برود؛ همه تلاشمان این است با همراهی و همکاری مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها به این مرحله نرسیم.

وی با تاکید بر اینکه همه این اقدامات برای این است که به خانواده‌ای مصیبت وارد نشود گفت: مردم مراسم عروسی و دورهمی‌ نگیرند، ما مخالف شادی نیستیم؛ بلکه مخالف بیمار شدن فرد یا افراد و از دست دادن آن‌ها هستیم.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان با تاکید بر پرهیز در مراسم‌ ترحیم تاکید کرد: برخی بر این تصورند با شرکت در مراسم فرد متوفی که کرونا مثبت نبوده، اتفاقی برای آن‌ها نمی‌افتد در حالی که هر گونه تجمع زمینه را برای همه‌گیری ویروس را مهیا می‌کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز