فرماندار ویژه ملایر:

محدودیت‌های جدید پیک چهارم کرونا در ملایر آغاز شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۳:۴۶:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۰۹۱۳
محدودیت‌های جدید پیک چهارم کرونا در ملایر آغاز شد
فرماندار ویژه ملایر، گفت:محدودیت‌های جدید پیک چهارم کرونا در ملایر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان؛ قدرت‌الله ولدی در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به روند صعودی شیوع ویروس کرونا آن هم از نوع جهش یافته انگلیسی و تبدیل وضعیت ابتلا از پلکانی به آسانسوری، ملایر هم اکنون در وضعیت خطرناک کرونا قرار دارد و قرمز شدن این شهرستان تا پایان هفته دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه با همراهی مردم، کسبه و اصناف، در حدود ۲ ماه گذشته شرایط ثابتی در کرونا با وضعیت زرد داشتیم، تاکید کرد: سفرها و دید و بازدیدهای نوروزی، ورود مهمانان به ملایر و دورهمی‌های فامیلی و خانوادگی در ایام تعطیلات فروردین، ۸۰ درصد عامل خیز دوباره کرونا و قرار گرفتن در پیک چهارم کرونا است.

فرماندار ویژه ملایر افزود: در همین راستا طبق مصوبات ستاد ملی کرونا، مشاغل گروه‌های سه و چهار به مدت ۲ هفته در این شهرستان تعطیل است و تنها مشاغل گروه یک و ۲ و واحدهای تامین کننده کالاهای اساسی و ضروری مردم مجاز به فعالیت هستند.

ولدی با اشاره به فعالیت مجدد تیم‌های ۱۵ گانه نظارت و بازرسی در سطح شهر و برخورد جدی با هرگونه تخلف بیان کرد: تمامی مراسم‌های مذهبی و مناسبت‌ها، اجتماعات، آموزش‌های حضوری، مساجد و مصلی‌ها، نمازهای جمعه و جماعت، آرایشگاه‌های زنانه، سینما و تئاتر، حوزه‌های علمیه، باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی و تالارهای پذیرایی به مدت ۲ هفته تعطیل است.

وی با اشاره به تشدید کنترل ورودی و خروجی‌های شهر توسط پلیس ادامه داد: علاوه بر مسدود بودن ورودی‌های ملایر در میدان و پل انقلاب، میدان استقلال و میدان تعاون، ورودی‌های سه شهر زنگنه، جوکار و سامن نیز که در مسیر تردد قرار داردند، توسط پلیس مسدود خواهد شد.

معاون استاندار همدان گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا، خروج خودروهای بومی از شهرستان و همچنین ورود خودروهای با پلاک غیربومی از شهرهای نارنجی و قرمز به این شهرستان ممنوع است و مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی خواهند شد و در صورت سرپیچی، خودروهای متخلف توسط پلیس متوقف می‌شود.

ولدی تاکید کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد همچنان قابل اجرا است و برای خودروهای متخلف جریمه ۲۰۰ هزار تومانی توسط پلیس و دروبین‌های نظارتی در سطح شهر اعمال خواهد شد.

وی خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها در راستای اقناع‌سازی شهروندان و اطلاع‌رسانی هشدارهای پیک چهارم کرونا شد و بیان کرد: در حال حاضر تنها راه مقابله با ویروس کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماندن در خانه است و در صورت رعایت نکردن الزامات بهداشتی و محدودیت‌های کرونا از سوی افراد، بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

افزایش ۹ برابری بستری بیماران کرونا در فروردین

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز گفت: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های ملایر در اول فروردین امسال ۱۱ نفر بود که هم اکنون تعداد موارد بستری در نیمه فروردین به یکصد نفر رسیده و شاهد افزایش ۹ برابری تعداد موارد بستری بیماران در بیمارستان‌های این شهرستان هستیم.

محسن ترکاشوند با ارایه آمار مقایسه‌ای موارد مثبت کرونا در اسفند سال گذشته با فروردین امسال افزود: موارد مثبت کرونا در یک‌ماه اسفند سال گذشته ۲۰۰ مورد بود، در حالی‌که تعداد موارد مثبت در ۱۵ روز فروردین به ویژه در هفته دوم، از ۲۰۰ مورد به ۶۰۰ مورد مثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه فقط در شب گذشته ۲۴۱ مورد تست کرونا از افراد مشکوک گرفته شد که بیش از ۵۰ درصد این تعداد مثبت خواهد شد بیان کرد: عمده‌ترین نگرانی ما درگیری همه اعضای خانواده به ویژه سنین زیر ۵۰ سال و جوانان است که نیمه دوم فروردین و اوایل اردیبهشت وارد پیک خطرناک کرونا خواهیم شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: خطری که هم اکنون ما را تهدید می‌کند، درگیر شدن کادر درمان، پزشکان و متخصصان ما به ویروس کرونا است، در حالی‌که تعدادی از آنها هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه در ارزیابی چهارشنبه هفته جاری احتمال قرمز شدن وضعیت ملایر وجود دارد، ادامه داد: در چهار روز گذشته ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان‌های ملایر پر شده است و با احتمال قرار گرفتن در وضعیت قرمز، بیمارستان‌های این شهرستان از نظر تجهیز اقلام دارویی، پزشک، کادر درمان و کنترل دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در سه بیمارستان در آمادگی کامل است.

وی تاکید کرد: برای گذر از شرایط خطرناک پیک چهارم کرونا، باید مراسم‌های عروسی و عزا، دید و بازدیدها و دورهمی‌های خانوادگی به حداقل برسد و حساسیت در سطح شهر و اعلام هشدارهای خطرناک پیک چهارم کرونا ایجاد شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز