نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان:

تعطیلی نماز جماعت مساجد توجیه منطقی ندارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۲:۴۹:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۱۴۵۹
تعطیلی نماز جماعت مساجد توجیه منطقی ندارد
امام جمعه همدان با بیان اینکه همواره تایع سیاست‌های ستاد مقابله با کرونا بودیم و از این به بعد نیز هستیم گفت: البته گله‌مندی‌هایی از نوع تصمیم گیری‌های ستاد داریم، از آنجا که هیچ گزارشی مبتنی بر ایجاد آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشته‌ایم تعطیلی نماز جماعت توجیه منطقی ندارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در جلسه ستاد  استانی مقابله با کرونا، با تاکید بر اینکه در طول یک سال گذشته در مقام عمل با ستاد پیشگیری از کرونا همراه و هماهنگ بوده‌ایم، اظهار داشت: همان طور که تا به امروز تمام دستورات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا را اجرا کرده‌ایم، از این به بعد هم خود را تابع ستاد و ملزم به اجرای دستورات آن می‌دانیم.

وی با بیان اینکه البته گله‌مندی‌هایی از نوع تصمیم گیری‌های ستاد مقابله با کرونا داریم، گفت: بعد از گذشت ۱۳ ماه تجربه مقابله با کرونا، این سوال وجود دارد که چرا در ایام عید، در زمینه سفرهای نوروزی تصمیمات غیر کارشناسی توسط ستاد گرفته شد و سفر به بعضی از کشورهای پرخطر آزاد گذاشته شد و شاهد چند میلیون تردد خودرو به شهرهای شمالی بودیم.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه رفتارهای دوگانه ممکن است باعث سلب اعتماد عمومی شود، مطرح کرد: در روزهای منتهی به عید نوروز وزیر بهداشت ملتمسانه درخواست عدم برقراری سفر را داشت، اما تصمیم‌های ستاد مقابله با کرونا، مانع انجام سفر نشد.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌ها و سیاست‌های ستاد ملی باید بعد از تجربه ۱۳ ماهه به‌روزرسانی شود، عنوان کرد: به طور مثال از آنجایی که هیچ گزارشی مبتنی بر ایجاد آلودگی جدی در محیط‌های مساجد نداشته‌ایم، بنابراین سیاست ستاد در مورد مساجد و برگزاری نماز جماعات باید مبتنی بر واقعیت‌های یک ساله گذشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: البته تعطیلی نماز‌های جمعه به لحاظ تراکم جمعیت، قابل توجیه است، اما تعطیلی نماز جماعت مساجد توجیه منطقی ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز