معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

"روند مراجعه" بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان نزولی شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۰:۲۴:۳۰
کد خبر: ۱۱۷۲۲۰۴
روند مراجعه بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان نزولی شد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: "روند مراجعه" بیماران کرونایی به مراکز درمانی استان همدان نزولی شد.

به گزارش خبرنگار برنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: در حال حاضر حدود یک هزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان همدان بستری هستند و روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ نفر به بیمارستان ها مراجعه می کنند.

وی اضافه کرد: هفته های گذشته مراجعه بیماران به بیمارستان ها استان همدان با یک شیب شدید صعودی شده بود اما در حال حاضر ملایم تر شده و انتظار می رود در هفته آینده روند کاهشی باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در رابطه با وضعیت استان از نظر تجهیزات درمانی، توضیح داد: مشکل خاصی از نظر دارو وجود ندارد اما هم اینک با کمبود تخت های آی.سی.یو مواجه بوده با این وجود در صورت نیاز به بستری به بیماری در این بخش، این کار صورت می گیرد.

جلیلی با بیان اینکه یک بیمارستان صحرایی در همدان برپا شده است، افزود: این بیمارستان سیار برای درمان سرپایی بیمارانی که وضعیت آنها پایدار است و می‌توانند در خانه بمانند اما نیاز به مراجعه روزانه به بیمارستان برای تزریق دارو دارند، راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: بیماران دارای علائم تنفسی هم ابتدا به این بیمارستان صحرایی ارجاع داده می شوند یعنی این بیمارستان صحرایی اورژانس بیماران تنفسی شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در رابطه با کاهش سن بیماران بستری کووید ۱۹ خاطرنشان کرد: اوایل این بیماری افراد دارای سنین بالا دچار مشکل شده و نیاز به بستری داشتند اما در پیک چهارم جوانان نیز درگیری شدید با این بیماری دارند و در اغلب مواقع موجب ابتلای سایر اعضای خانواده به این ویروس می شوند.

جلیلی بیان کرد: مردم در شرایط کنونی باید از حضور در تجمع ها خودداری و فاصله اجتماعی را رعایت کنند همچنین در صورت داشتن علائم بیماری به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز